– W sprawę zaangażowaliśmy samorządy i związki zawodowe działające przy Przewozach Regionalnych we Wrocławiu – poinformował Grzegorz Oleś, szef KODLK. – Z apelem o przywrócenie tego zacnego pociągu dotarliśmy zarówno do PKP InterCity jak i Przewozów Regionalnych.
W czwartek pismo w tej sprawie do Małgorzaty Kuczewskiej-Laski, dyrektora generalnego Przewozów Regionalnych napisali związkowcy kilku organizacji. – Wprowadzone już połączenia dalekobieżne Spółki z Olsztyna czy Krakowa do Jeleniej Góry cieszą się doskonałą popularnością i posiadają dobrą frekwencję. Zauważamy, że występuje permanentny popyt na połączenia kolejowe odległych miast naszego kraju z regionem Kotliny Jeleniogórskiej – czytamy. Pod pismem podpisało się siedmiu przedstawicieli różnych organizacji związkowych.
Komentarze (6)
Taki pociąg do Lublina przez Kielce jest potrzebny , wiele osób ma tam rodzinę
Jestem za, a nawet bardzo za, przydało by się takie połączenie. Tylko czy (ponieważ nie znam się na tyle), zamiast tworzyć nowe połączenie, i skład oddzielny, to połączyć skład ze składem do Krakowa? Wtedy odczepić wagony w Krakowie i dalej jazda. A może pomyśleć o połączeniu, ale dziennym z Trójmiastem, albo ze Szczecinem przez Węgliniec, Zieloną Górę, jak to kiedyś było? Zlikwidować łatwo, a później się chce reaktywacjo, eh. Pozdrawiam.
Nie będzie to walka o całkowicie nowy pociąg, tylko o któryś z n/w wariantów:
1) Połączenie dwóch pociągów TLK relacji:
Jelenia Góra-Warszawa oraz Warszawa-Lublin w jedną
2) Wydłużenie trasy TLK "Sztygar" relacji: Lublin-Wrocław do/z Jeleniej Góry.
Brawo!. Tak trzymać. Wreszcie związki zawodowe są do czegoś potrzebne!.
Z dobrych źródeł wiem, że zasługa to związków z jeleniej Góry, a przede wszystkim związkowi "Kontra".
Słyszałem już coś o tej Kontrze, dużo piszą do różnych instytucji i angażują się w wiele problemów kolejowych, oby tak dalej.