Inteligentne światła wykiwały kierowców

Inteligentne światła wykiwały kierowców

- Wszystko przez inteligentne światła – pomstują jeleniogórscy kierowcy. - Odkąd zmienili sygnalizację, nie da się tędy jeździć. Nowy zastępca prezydenta zapewnia, że przyjrzy się sprawie.

Chodzi o dwa skrzyżowania, na których niedawno instalowano nową sygnalizację świetlną. Pierwsze to skrzyżowanie Flisaków i Różyckiego. Teraz w godzinach szczytu tworzą się tam spore korki. - Jadąc od strony ul. Flisaków były dwa pasy, z obu można było skręcić w lewo. Teraz skrajny pas jest tylko dla skręcających w prawo – mówią kierowcy. Z prośbą o zajęcie się tym tematem występowali do nas strażnicy miejscy w rozmowach kuluarowych. - Mało kto na tym skrzyżowaniu skręca w prawo. Tym bardziej, że przecież w prawo można skręcić z równoległej do Flisaków ulicy Świętojańskiej – mówią.

Nową, „inteligentną” sygnalizację zamontowano też pod wiaduktem kolejowym, u zbiegu ulic Osiedle Robotnicze, Kilińskiego i Drzymały. - Korki tworzą się już na ulicy Kubsza. To z kolei blokuje ruch na Kilińskiego. Ludzie stoją tam po kilkanaście minut, bo nie ma jak się włączyć do ruchu – mówi nam Marcin Smoliński, jeden z kierowców. - Fakt, że teraz jest zima i jeździ się trudniej, ale nowa sygnalizacja tego wcale nie ułatwia.

Nowy zastępca prezydenta Hubert Papaj obiecał, że zajmie się sprawą. - Spotkam się z Miejskim Zarządem Dróg i Mostów i wyjaśnimy, co można w tej sprawie zrobić – powiedział. - Być może na Flisaków zostanie przywrócony lewoskręt ze skrajnego pasa.
Jeśli chodzi zaś o skrzyżowanie przy wiadukcie kolejowym, zostanie tam zamontowana strzałka dla skręcających w prawo. - Tej strzałki producent po prostu nie przewidział – mówi były zastępca prezydenta Jerzy Lenard. - Jest już decyzja, że zostanie zamontowana, to powinno udrożnić ruch w tym miejscu.
Czekamy.

 

Komentarze (15)

to takie typowe dla JG, jak coś od lat działa dobrze to najlepiej to spie...ć, opisane skrzyżowania to tylko przykłady, kolejny to światła koło małej poczty, przejazd w Cieplicach na Lubańskiej itd. Poza tym cała ta inteligencja świateł w JG jest dostrzegana chyba tylko przez MZDIM. Bo jaka to inteligencja która zapala zielone np na Matejki od strony Muzeum w czasie gdy nie ma tam ani jednego samochodu, podczas gdy WP i Matejki do dołu cała stoi (to też tylko przykład)

nie było dobrze. Skrzyżowanie FLisaków i Różyckiego - niegdy nie było dwóch pasów. Wszyscy się tam wciskali na ****a z dwóch pasów (i dalej to robią).

tylko jakoś wypadków nie było, a kierowcy sobie radzili bo wiedzieli jakie to sprzyżowanie. a teraz ktoś "mądry" chciał poprawić to co działało dobrze i mamy efekt - korki. oceniaj po efektach. nie było korków - są korki, a inteligentne światła i kazda racjonalizacja powinna raczej usprawniać ruch a nie go blokować.

Światła może miały być sterowane inteligętnie, ale tej inteligencji brakło projektantom.
Kamery, czy fotokomórki to chyba atrapy, sterowanie świateł nie ma nic wspólnego z natężeniem ruchu ani ilością pojazdów, światła zapalają się jak dawniej, w cyklu czasowym. Na Złotniczej od ponad tygodnia jeden z przycisków dla pieszych jest rozbity( ale obklejony taśmą)a pozostałe nie działają. Korek na Złotniczej od świateł z W.Pola do świateł przy Flisaków i Złotniczej ( ul. Traktorowa ma zmienioną nazwę na Złotniczą).
Rozmawiałem z monterami tych świateł, jedna kamera ( fotokomórka) zlicza natężenie ruchu w pewnym wspólnym punkcie, np wiadukt W.Pola, po czym auta zajmują dwa różne pasy (Zabobrze lub Wrocław) w efekcie na jednym z pasów powstaje ogromny korek, a na drugim jest zielone światło dla jednego pojazdu. Należy wrócić do sterowania czasowego, regulując przepustowość z uwzględnieniem natężenia ruchu i jego kierunek w zależności od pory dnia.
Pan Papaj niech ruszy dupsko z za biurka ( końcu jako podatnik płacę mu pensję) i razem z tymi mędrkami od organizacji ruchu wyjdzie na ulice i zobaczą co się dzieje, jakiego narobili bałaganu za prawie 1,5 mln zł. Nie samochodem, tylko pieszo, lepiej można obserwować sygnalizację na całym skrzyżowaniu.

Przycisk dla pieszych na przejściu na ul. Grunwaldzkiej k. Castoramy rozwalony pod okiem kamery monitoringu :silly:
Tyle forsy na monitoring i "inteligentne inaczej" światła.Za te pieniądze można był zbudować estakadę na wspomnianym skrzyżowaniu ul.Grunwaldzkiej.

Panie Papaj zobacz Pan też na wymienione światła na Małej poczcie beznadzieja jeden pas zazwyczaj zablokowany bo ci co chca skręcic w lewo mają czerwone a z morcinka i tak nikt nie wyjeżdza.

Dziwną rzecz zaobserwowaLam w Polsce mamy ruch prawostronny a przyciski dla pieszych znajdują się z lewej strony to jak teraz chodzimy lewą czy prawą stroną chodnika

Te koło "Małej Poczty" są "sprawiedliwe społecznie", bo teraz kierowcy każdej z ulic mają prze...ane, a kiedyś tylko ci z Morcinka.

pan Papaj najpierw niech przyjrzy się nie światłom ale dotychczasowym "dokonaniom" dwóch speców od spieprzania wszystkiego do czego się zabiorą, pp. Wandzlowi i Bigusowi. Wystarczy wspomnieć drogę na Perłę Zachodu, remont Lubańskiej czy Karkonoskiej. To pod nadzorem tych panów powstają największe knoty drogowe w Jelonce. Chyba najwyższy czas na zmiany, młodych, chętnych i ambitnych a nie zdemoralizowanych jeszcze trochę pozostało.

na ulicy flisaków ustawiłem się na lewym pasie do skrętu w lewo ,na pasie obok (prawym) też stały pojazdy gdzie pas prawy nakazuje jazdę na wprost lub w prawo (zmiana organizacji ruchu już od miesiąca),zapaliło sie zielone światełko no to ruszam po przejechaniu około 20m jeden z pojazdów stojących na prawym pasie również postanowił skręcić w lewo za mną z próbą wyprzedzenia mnie po prawej stronie doszło do małej kolizji, wezwałem policje I TO JA DOSTAŁEM MANDAT I JESTEM SPRAWCĄ KOLIZJI
UZNALI WYMUSZENIE PIERSZEŃSTWA PRZEJAZDU
Z MOJEJ STRONY CO TU JEST GRANE!!!!!!!!

Zupełnie nie rozumiem słuszności świateł od strony ulicy Drzymały od Garbatego Mostku. Nigdy świateł tam nie było i nigdy do wypadku tam nie doszło. Jada tamtędy raptem 3 samochody na godzinę a kamer nastawiali jak na Łazienkowskiej. Pisanie o niezabezpieczonych skrzyżowaniach jest g****e, skoro tak się zabezpiecza, że zdecydowanie bardziej ruchliwe skrzyżowanie między Kilińskiego a Kubsza nie ma świateł. Z drugiej strony już sobie wyobrażam jaki będzie tam korek jak dodadzą w tym miejscu nowe (zwłaszcza z dodatkową sygnalizacją dla pieszych). Będziemy mieli największe zagęszczenie sygnalizacji na metr2 w powiecie. Istna choinka. A kasy ile firma zarobi :)

Na Zlotniczej jest to samo! Kierowcy i przechodnie czekaja dluzej.To slysze w rozmowach stojac na czerwonym. Kto rozstawil slupy z przyciskami?!? Trzeba do nich biegac a przyciski wszystkie zepsute! Jakis bezmozg projektowal. Zadam powrotu do starych swiatel ! Bylo plynnie.

p.s. swiatla dla pieszych na wjezdzie na most starej papierni??? Co za glupota !!

nie ważne gdzie są te "dziwne światła" usytuowane ,( w końcu ktoś się podpisał pod zgodą na miejsce) i na coś takiego prokuratura powinna zareagować , a jak nie to kto inny----tak tylko kto w tym chorym kraju przejmuje się czymś takim , liczy się tylko pozycja i kasa.

Te inteligentne rozwiązania są pochodną inteligencji faciów wprowadzających je. Stokrotne "dzięki" i "brawa" - dzięki takim rozwiązaniom będziemy niebawem chodzić tyłem do przodu.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.