Lipa z tą ścieżką

Lipa z tą ścieżką

Jeleniogórscy cykliści alarmują władze miasta – przy budowie drogi rowerowej po obu stronach obwodnicy jest sporo fuszerek! Proszą o szybką reakcję, bo przy odbiorach wielu rzeczy nie będzie widać, a wadliwe wykonanie szybko wyjdzie na jaw. Po co dwa razy wydawać pieniądze? - pytają.

Dwie ścieżki rowerowe po obu stronach ulicy Konstytucji III Maja powstają w miejscach istniejących dróg polnych. Jeleniogórskie Przedsiębiorstwo Robót Drogowych rozpoczęło prace w sierpniu zeszłego roku. Miały potrwać do końca października i cykliści cieszyli się, że jeszcze jesienią tamtędy pojadą. Nic z tego. Wykonawca nie poradził sobie z zadaniem. Prezydent miasta zgodził się na przesunięcie terminu zakończenia inwestycji wartej 1,855 mln złotych i współfinansowanej z unijnych środków.

W listopadzie zeszłego roku Zbigniew Leszek, szef Izersko-Karkonoskiego Towarzystwa Kolarsko-Narciarskiego opowiedział nam i pokazał na zdjęciach, jak przebiega budowa ścieżek rowerowych. Tydzień temu znowu wybrał się zobaczyć, jak postępują prace.

- Ręce opadają, gdy się na to patrzy. To jest robione bez pojęcia, szybko i byle jak. Krawężniki nie są wzmacniane betonem, tylko osadzane w błotnistym gruncie, droga ma mieć 3,5 metra szerokości, a w niektórych miejscach ma zaledwie 2,7 metra, asfalt jest kiepski i są punkty, gdzie nie przewidziano odwodnienia, zabrakło przepustów. Nie można dopuścić, by dalej kontynuowano tę fuszerkę – dodaje Z. Leszek.

Rzeczywiście, nawet laik oglądając tylko zdjęcia zauważy, że robota nie jest wykonana tak, jak należy. Miejmy nadzieję, że inspektorzy nadzoru z Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów szybko i skutecznie zainterweniują. Ścieżki rowerowe mają byc gotowe w czerwcu.



CZYTAJ TEŻ: Rowerowy bubel drogowy

Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką
Lipa z tą ścieżką

Komentarze (24)

Jako członek Izersko - Karkonoskiego Towarzystwa Kolarsko - Narciarskiego wyrażam stanowczy sprzeciw oddania tej drogi do użytku. To trzeba poprawić. Jeżeli to konieczne, nawet rozebrać i zrobić na nowo. Koszty związane z ewentualną rozbiórką i poprawką tej fuszerki, powinien ponieść wykonawca. Jeżeli w projekcie jest: "Szerokość 3.5 metra" to znaczy, że jest to święte i ma być 3.5 metra. Zwężanie tej drogi przez wykonawcę (patrz zdjęcia) jest niedopuszczalne!!!!!! Pozdrowerek. Adrian Janda - Adi członek I-KTK-N e-mail: adi.iktkn@onet.pl

Zastanawiam się dlaczego:
a) Prezydent zgodził się na przesunięcie terminu
b) Czy w przypadku nie dotrzymania terminu jest przewidziana jakaś kara umowna dla wykonawcy np: Kara za złe wykonanie zlecenia lub jego brak ?
c) Co robi nadzór, skoro to mieszkańcy zgłaszają nieprawidłowości ?

Podpisywaniem niekorzystnych dla miasta umów, powinien zająć się prokurator.

Możesz się sprzeciwiać,a i tak zrobią co będą chcieli!Ale popieram Cię!

Już na początku grudnia 2010 roku prosiliśmy Radnych naszego miasta w liście do nich o zajęcie tym tematem - w punktach wymieniliśmy na co powinni zwrócić uwagę - do dnia dzisiejszego nie mam żadnej odpowiedzi - czy jest naszą rola mieszkańców do kontrolowania tego co się dzieje z przetargami i ich wykonaniem - kto jest odpowiedzialny za ten przetarg - może w końcu obecna Rada Miasta przyjrzy się uważnie wydziałowi, który nie jest widać przygotowany do nadzorowania prac przy naszych drogach – ( przykład ulica Lubańska i Karkonoska ) – AŻ SIĘ BOJĘ CO TO BEDZIE ZA BUBEL TA OBWODNICA – skoro przy takiej małej inwestycji brak jest należytego nadzoru.

Te bicykle naprawdę wrzeszczą donośnie. Czyżby w przyszłości miała powstać jakaś samofinansująca się nowa polityczna kanapa? A może warto aby bez-radni radni urządzili sobie - czasami- sesję wyjazdową. Warto wiedzieć o czym mówi dwuimienny, zanim radni rozpoczną poważną debatę z krzeseł przy konferencyjnym stole. Deklaruję /gratis/ zorganizowanie takiej sesji.

Czasami gospodarska wizyta w stylu ex-Gierka lub współczesnego Łukaszenki nie jest pozbawiona sensu. Przecież chodzi o magistracką kasę. Nasze pieniądze.

Wydaje mi się że Pan Zbyszek ma coś z głową albo minął się z powołaniem powinien zostać architektem i odbierać budowy dróg.

Panie Zbyszku z tego co pamiętam startował Pan z list PO do rady miasta popierał Pan kandydaturę Pana Zawiły. To po co Pan się promuje na łamach gazety i oczernia władzę że nic z tym nie robi hm.. ale to Pana koledzy partyjni. Prościej chyba zadzwonić do Pana Zawiły i się z nim spotkać i porozmawiać? tak jak wielokrotnie obiecywał podczas wyborów ? Po co to wszystko robienie więcej szumu wokół swojej osoby? a budowy dróg wszyscy wiedzą jak wyglądają i raczej nie trzeba tego opisywać.

Czytam komentarze i aż żal mi tej śmiesznej grupy kolarzyków.
Szukają dziury w całym i oprócz jazdy na rowerka nie znają się na niczym. Może Pan Zbigniew L. zajrzy naprawdę do projektu i dopiero zacznie się wypowiadać. No chyba że nie umie czytać projektów i nie wie o wszystkich uzgodnieniach z inwestorem!!!!
Jedna strona miała mieć 3,5 a druga 2,5. Nie wszędzie te 3,5 miało być zgodnie z projektem. Poza tym o ile mi wiadomo to nastąpiły pewne ustalenia co do szerokości ścieżki, o których Pan Zbigniew L. nie wspomniał (może nie wie albo nie chce wiedzieć.). Tak więc niech Pan Zbigniew zacznie interesować się i rozmawiać z wykonawcą i inwestorem a nie latać do gazet i próbować robić zamieszanie. Czyżby rewanż za wybory???

Co do zdjęcia nr. 3 to jeśli Pan Zbigniew byłby dobrze poinformowany to zaistniała sytuacja powstała po odmuleniu rowu i po rozmowie z inwestorem przepust ten zostanie ułożony na nowo. (przepust powstał przy wykonywaniu drogi na ul. Wiejską!)

Proszę o podanie z imienia i nazwiska Inspektora Nadzoru tej Inwestycji, może wszyscy się dowiemy kto bierze kasę za nadzór budowy. Podpisuję się pod sprzeciwem do odbioru tej Inwestycji do czasu usunięcia wszystkich usterek. Może złożyć doniesienie do Nadzoru Budowlanego czy gdzie tam tylko można. Tak nie może być !!!

Aby oceniać czyjąś robotę należałoby najpierw poznać warunki zawarte w zamówieniu i projekcie przekazanym wykonawcy!
Czy ta ścieżka ma być tylko dla rowerów, czy też ma być dopuszczony ruch innych pojazdów? np.: Jeżeli tylko dla rowerów to obrzeża trawnikowe wystarczają i nie musi się robić potężnego "oporu" betonowego!
Bardzo często zamawiający, tu czytaj Prezydent (a tu poprzedni) wraz z Radą Miejską (poprzez zapisy budżetowe) określili jakie mają być parametry drogi i tak wykonawca ma robić i zgodnie z zamówieniem oddać prace!
Dobrze, że poprzez takie testy uczula się wszystkie strony, ale z potępieniem kogokolwiek to bym poczekał!

a. budowa drogi rowerowej z betonu asfaltowego po obu stronach ulicy Konstytucji
3-go Maja o łącznej długości około 5,1 km w tym:
− szerokość jezdni 2,5 m – około 2850 m,
− szerokość jezdni 3,5 m – około 2250 m,
− kategoria ruchu – KR-1,
− szerokość korony drogi – 4 m, w tym szerokość jezdni 2,5 m oraz 3,5 m
− pobocza umocnione po 0,5m
b. odwodnienie terenu i skarp - do istniejących rowów.
Konstrukcja nawierzchni ma być zaprojektowana dla kategorii ruch KR1, zgodnie z
zasadami „Warunków technicznych” określonych w Rozporządzeniu Ministra
Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca 1999 r. D.U.Nr 43.
4. Numer słownika CPV:
a. 71322000 – 1 – Usługi inżynierii projektowej w zakresie inżynierii lądowej i
wodnej.
b. 45233162 – 2 – Roboty budowlane w zakresie ścieżek rowerowych.

czy coś pomyliłem - jak były zmiany to gdzie są one opublikowane - czy warunki zamówień publicznych są dla wszystkich podmiotów takie same - czy są równi i równiejsi - OD PISMA W GRUDNIU ZERO ZAINTERESOWANIA DLACZEGO...

Pan Zbyszek zaczyna działać jak PIS :D może zamierza zmienić barwy ?:D a to ciekawe że Pan zaczyna pluć na swoich kolegów partyjnych i swojego prezydenta. Nie prościej z nimi porozmawiać ?

to była SZTANDAROWA inwestycja Pana MARKA poprzedniego Prezydenta - a PARTACTWA nie toleruje, obojętnie kogo to dotyczy, to są moje - NASZE pieniądze - chyba, że tobie to nie przeszkadza i popierasz budowę bubli.

Nie jestem cyklistą i szczerze mówiąc g*wno mnie te ścieżki obchodzą. Ale gdyby normalne drogi ktoś odbierał z taką dbałością o szczegóły jak Pan Leszek to może skończyły by się wszechobecne fuszery ! A z drugiej strony płacimy za to wszyscy, więc albo firma wykona zlecone prace jak należy albo won z rynku !

no niestety,to trzeba wam (regionowi)wypomnieć,podczas gdy w świecie w tym w Polsce a nawet moim rodzinnym Kołobrzegu wiele się inwestuje w ścieżki rowerowe,może nie zawsze są idealne ale widać że się starają,na co zapraszam sprawdzić osobiście, to u was niestety ,ktoś zaspał,region który czerpie krocie z turystyki jest z innej epoki.mam nadzieje że to pierwsze koty za płoty i następne inwestycje będą jak talala

Panu Zbyszkowi ja np nie zazdrszczę startu z PO :D wręcz przeciwnie:D teraz pokazała partia że ich koleszka partyjny musi chodzić po gazetach i pokazywać że coś jest nie tak a Pana Leszka Prezydent czyzby od niego telefonow nie odbierał ?:D

Rewitalizacja - czy ,,refuszerka,,
następny temat - to przypatrzeć się proszę na jakoś wykonywania wszystkich prac przy rewitalizacji Parku Zdrojowego - tam też nie ma należytego nadzoru.

Jakoś z tego co mi wiadomo to na początku potrafił Pan przyjść do wykonawcy, pochwalić Za projekt i rozmawiać z nim. A teraz??? Tylko umie Pan latać do gazet. To nie ładnie. A poza tym to kim Pan jest że miasto ma Pana informować o ustaleniach z wykonawcą??? Może gdyby inne podejście do wykonawcy, a nie chęć zaistnienia w prasie, pozwoliłoby na większe poinformowanie Pana. A tak tylko potrafi Pan krytykować. Nie widzi Pan problemów z właścicielami gruntów którzy wysypywali gnojowicę przy ścieżce twierdząc że to ich teren. Nie widzi Pan wandali którzy wywracają ułożone(na podsypce cementowo-piaskowej) obrzeża. Najlepiej krytykować i oczerniać innych.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.