To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Słony rachunek za wczorajszy strajk na kolei

Słony rachunek za wczorajszy strajk na kolei

Ponad 400 tysięcy złotych będzie domagał się samorząd Dolnego Śląska od spółki PKP Przewozy Regionalne. - To kara za niedotrzymanie umowy z nami – mówi Jerzy Łużniak z zarządu województwa.

Wczoraj z powodu strajku pracowników Przewozów Regionalnych na Dolnym Śląsku nie wyjechało ok. trzystu pociągów, w tym jest kilkanaście z Jeleniej Góry: w stronę Wrocławia, Węglińca czy Szklarskiej Poręby.

- Zgodnie z naszą umową ze spółką, za niepodstawienie jednego pociągu Przewozy Regionalne płacą nam 1500 złotych kary. Gdyby zamiast pociągu podstawiony był autobus zastępczy, kara byłaby mniejsza – tysiąc złotych – wyjaśnia Jerzy Łużniak z zarządu województwa.

Autobusów zastępczych jednak nie było. - Będziemy domagali się ponad 400 tysięcy złotych od Przewozów Regionalnych – dodał Łużniak.

Spółka i tak ma spore kłopoty, dzień strajku oznaczał mniejsze wpływy ze sprzedaży biletów o ok. 280 tysięcy złotych. Kara od samorządu uderzy w nią jeszcze bardziej.

To o tyle paradoks, że współwłaścicielem Przewozów Regionalnych są samorządy wojewódzkie, m.in. samorząd Dolnego Śląska.

- To prawda, ale dla nas nie jest ważna spółka a pasażer – mówi J. Łużniak. - Nie podpisujemy umowy po to, by utrzymywać spółkę a po to, by przewozić ludzi.

Komentarze (4)

jezeli wspolwlascicielem sa samorzady wojewodzkie to postawic w stan upadlosci,a nie sciagac haracz z pracujacych po za tym obciazyc kosztami strajkujacych a nie jeszcze placic im za strajk jak za urlop

Anonimowy napisał:
jezeli wspolwlascicielem sa samorzady wojewodzkie to postawic w stan upadlosci,a nie sciagac haracz z pracujacych po za tym obciazyc kosztami strajkujacych a nie jeszcze placic im za strajk jak za urlop

Ci strajkujący też są pracownikami i także im się strajk po kieszeni odbije. Żartując Tobie np. nie powinni płacić za spóźnienie do pracy bo to obciąża pracujących :)

wystarczy tylko spojrzec na to zdjęcie wyżej które w całości obrazuje nędzę kolei. Wystarczy popatrzeć na pierwszym lepszym przejeździe kolejowym jak przejeżdża skład osobowy kilkunasto wagonowy i jadą w nim maksymalnie 10-12 osób.Po co to utrzymywac na siłę zgroza !!!!!

Już dawno (od usamorządowienia) nie "PKP Przewozy Regionalne" tylko "Przewozy Regionalne sp. z o.o." - czas się przestawić. Ta firma nie ma już nic wspólnego z PKP. Na PKN Orlen też nie piszecie chyba CPN?