To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Łącznik Karola Miarki – coraz bliżej końca budowy

Łącznik Karola Miarki – coraz bliżej końca budowy

Już niedługo zakończy się budowa łącznika ulicy Karola Miarki do Objazdowej. Na kilkusetmetrowym odcinku jest już podkład z masy bitumicznej.

Są już krawężniki, latarnie oświetlenia ulicznego. Sama droga jest wyłożona podkładem z masy bitumicznej, lada dzień robotnicy będą kłaść wierzchnią warstwę asfaltu. Łącznikiem można już przejechać do Cieplic, ale nie w czasie, kiedy na miejscu pracują robotnicy. Omija on zakład, który stał na dotychczasowej trasie. Kiedy zakład był zamknięty, nie można było tamtędy przejechać.

Droga po wyremontowaniu ta będzie alternatywą dla kierowców jadących z centrum Jeleniej Góry do Cieplic.

Niestety, w tym roku zostanie zrobiony jedynie kilkusetmetrowy łącznik. Miasto planuje remont ulicy Karola Miarki, zgłosiło ją do tzw. Schetynówek, ale dostała się ona jedynie na listę rezerwową. Bardzo prawdopodobne, że w przyszłym roku zostanie zakwalifikowana do dofinansowania.

 

 
Łącznik Karola Miarki – coraz bliżej końca budowy
Łącznik Karola Miarki – coraz bliżej końca budowy

Komentarze (1)

To bardzo dobry pomysł, świetne rozwiązanie w razie wypadku czy powodzi na Wolności, jednak podwójne krawężniki, kostka chodnik plus droga dla rowerów to już solidne przegięcie, za kilometr takiej drogi można zrobić dwa kilometry samej jezdni. Jeśli zrobimy do tego przejścia dla inwalidów z windą nad drogą to może zbudujemy kilka metrów "wypasionej drogi".
Jakość drogi powinna byś adekwatna do jej statusu i użyteczności. Drugą sprawą jest umieszczanie studzienek przeciw-burzowych nie mylić z kanalizacją pod nawierzchnią drogi i to jeszcze prosto pod kołami, co to za zacofana technologia !!!, kto to odbiera co za osioł to projektował skąd bierze normy ?, od dawna projektuje się odpływy pod chodnikami, a wloty w krawężnikach, unika się klap i włazów na środku drogi a szczególnie pod kołami. Tu wszystko było budowane od podstaw i od razu są takie błędy.
Trzecia kwestia - współczuję temu co będzie chciał posadzić drzewko na trawnikach, 5 cm pod ziemią są głazy betonu sprytnie poukładane o rozmiarach 30 kg każdy, życzę powodzenia w kwestiach kilof plus szpadel.