To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

„Mamry” nam uciekają. Jest petycja w obronie tej linii

Pociąg Pesa Dart po raz pierwszy do Jeleniej Góry przyjechał 30 kwietnia ubiegłego roku.

Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych zbiera podpisy pod petycją o pozostawienie połączenia z Jeleniej Góry do Białegostoku. – Walczyliśmy o nie długo. Okazuje się, że wprowadzono je tylko na trzy miesiące – oburzają się inicjatorzy akcji.

Pociąg TLK „Mamry” początkowo jeździł na trasie Białystok – Olsztyn – Wrocław. Staraniem m.in. Komitetu Obrony Linii Kolejowych, 13 marca PKP Intercity podjęło decyzję o wydłużeniu tego połączenia do Jeleniej Góry.

– Początkowo pociąg do Jeleniej Góry miał jeździć codziennie. Ostatecznie pojechał w piątki i niedziele (kurs z Białegostoku) i w poniedziałki i soboty (kurs do Białegostoku)– informuje Grzegorz Oleś z KODLK.
Niestety, w połowie kwietnia Ministerstwo Infrastruktury i Budownictwa poinformowało, że od czerwca trasa tego pociągu ponownie zostanie skrócona.
– To absurd – uruchomili nam ten pociąg tylko na trzy miesiące – dziwią się członkowie komitetu. – Nie możemy na to pozwolić.
Uruchomili oni elektroniczną petycję w tej sprawie. Chcą, by „Mamry” powróciły do Jeleniej Góry od grudnia 2017 roku (po kolejnej zmianie rozkładu jazdy) i by jeździły codziennie.
Inicjatorzy akcji podkreślają, że ten pociąg spowoduje wzmocnienie i tak słabej oferty bezpośrednich połączeń kolejowych Dolnego Śląska z Olsztynem i Mazurami, zwiększenie frekwencji w wyżej wymienionym połączeniu poprzez przejazd przez takie miasta jak Wałbrzych, Świebodzice czy Jelenia Góra. Jest to także przywrócenie porannego połączenia kolejowego Jeleniej Góry i Wałbrzycha z Poznaniem i spowoduje – z czego nie wszyscy zdają sobie sprawę – zmniejszenie kosztów związanych z opłatą za postój składu we Wrocławiu od godziny 19 do 8 rano.
Akcja zbierania podpisów potrwa do 31 maja. Już jest około stu głosów za przywróceniem połączenia (oraz jeden przeciw). Link do petycji podajemy poniżej:
http://www.petycje.pl/petycja/12448/tak_dla_wydluzenia_relacji_pocisgu_t...

Komentarze (9)

Przecież Jelenia Dziura stała się z.....em,więc po co do niej wozić powietrze.Miasto galerii bez klientów.W odróżnieniu od Bolesławca miasto bez perspektyw i nadziei.

Przecież Jelenia Dziura stała się z.....em,więc po co do niej wozić powietrze.Miasto galerii bez klientów.W odróżnieniu od Bolesławca miasto bez perspektyw i nadziei.

Turyści nie przyjeżdżają do Jeleniej Góry,by pochodzić po galeriach. Odwiedzają Cieplice,Dolinę Pałaców i Ogrodów, Kowary( park Miniatur,Sztolnie),Karkonosze,jadą w Rudawy Janowickie, dalej w Góry Izerskie. A ~ole siedzi tylko w Jelonce i nie ma pomysłu na spędzenie wolnego czasu? Mieszkańcy Kujaw,Pomorza,Warmii i Mazur chętnie tu przyjeżdżają- przez 4 pory roku.Dlatego to połączenie jest potrzebne całej Kotlinie Jeleniogórskiej.

Po co robić ludziom wodę z mózgów ? -Czyli po to remontowano całą infrastrukturę, zakupiono odpowiedni tabor żeby jeden z najpiękniejszych i wartościowych regionów naszego Kraju blokować przed turystami ? Niedouczeni frajerzy dorwali się do władzy oraz koryta i takie mamy tego skutki ...

Najlepiej się o nic nie starać, a wszyscy i wszystko przyjdzie do nas ot, tak, samo, tylko narzekać. Każdy ma prawo dotrzeć koleją do odleglejszych zakątków naszego kraju. Owszem, można się przesiąść, ale to żadna wygoda. Jazda autokarem, gdzie nie można wstać się rozprostować, udać się do toalety, kiedy akurat mamy taką potrzebę do wygodnych nie należy. Trzeba więc walczyć o połączenia kolejowe.

..., jak inni, którzy m.in. argumentowali. że tam mają rodzinę, a przesiadki nie są dla każdego wygodne, zwłaszcza dla starszych osób. Nie powinno być argumentów przeciwko, choć znalazł się jeden, co wyskoczył, jak Filip z konopii i podpisał petycję na nie :( Turyści z tamtych regionów także mają prawo bezpośredniego połączenia z Jelenią Górą.

Nasz region nie jest idealnie skomunikowany. Nie po to remontowano połączenie kolejowe pomiędzy Jelenią Górą, Wałbrzychem a Wrocławiem, by prawie żaden pociąg nie kursował.

Kiedyś podróż do stolicy zajmowała mi cały dzień. Najpierw dojazd z Karpacza do Jeleniej prawie godzina. Przesiadka na autobus do Wrocławia, którego kurs trwał 2 godziny, a stamtąd 6 godzin podróży pociągiem. Teraz dzięki DART Pendolino podróż trwa 5 godzin i chwała Bogu, że istnieje bezpośrednie połączenie.

Dzięki "inteligentnym inaczej" ludziom Jelenia stanie się faktycznie dziurą :/

Judyta K. Warszawa

Nie popieram, gdyż Jelenia Góra to nie jest jakieś ważne miasto w Polsce, relacja Białystok-Wrocław jest jak najbardziej dobra!

Adam G. Oborniki Śląskie

Nie popieram nie ma sensu ze względu na dłuższy czas oraz większą możliwość opóźnień pociągu ze względu na ograniczenia między innymi prędkości

Kompletnie nie rozumiem ole. Siedzisz w swoich 4 ścianach, bo życie Ci nie miłe, to siedź, tylko nie uprzykrzaj go innym przez swoje niemądre wypowiedzi.

Utarło się tu hasło "wozić powietrze". Kolej do Karpacza jest be, bo będzie woziła powietrze, kolej do Olsztyna jest be, bo będzie woziła powietrze.

Jeśli w taki sposób będziemy podchodzili do sprawy i poddamy się, linie kolejowe zakończą swój bieg we Wrocławiu, a my obejdziemy się smakiem.

Mieszkańcy Jeleniej Góry i okolic także mają prawo podróżować. Nie dziwi mnie, że ludzie walczą o połączenia kolejowe. Są one wygodne. Natomiast wiem, jak męcząca jest podróż autokarem przez wiele godzin. Dłuższe postoje tylko na kilku dworcach. Nie można podczas jazdy rozprostować kości, udać się do toalety, bo nawet jeśli autokar jest w nią wyposażony, są one i tak nieczynne.

Dla mnie działanie PKP IC w sprawie likwidacji połączenia kolejowego TLK Mamry na odcinku Jelenia Góra - Wrocław tuż przed sezonem wakacyjnym jest niedopuszczalne i niezrozumiałe. Po co w ogóle przedłużano bieg TLK Mamry, jeżeli likwiduje się go po niemalże trzech miesiącach od wejścia kwietnoiowej korekty rozkładu jazdy PKP?

Sam podpisałem petycję przeciw likwidacji tego połączenia kolejowego, ponieważ uważam je za potrzebne. Kiedyś podobne połączenia kolejowe uru****iała konkurencyjna spółka Przewozy Regionalne, obecnie PolRegio i było to połączenie IR Mamry relacji Jelenia Góra - Olsztyn Główny, które cieszyło się sporym zainteresowaniem. Musimy odzyskać bezpośrednie połączenie kolejowe z Warmią i Mazurami.