To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Droga Jelenia Góra-Bolków z dwoma pasami ruchu

FOT.GDDKiA

Ta wiadomość ucieszy kierowców. Łatwiej i bezpieczniej dojedzie się do Kotliny Jeleniogórskiej. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad oddział we Wrocławiu zdecydowała o  przebudowie drogi krajowej nr 3 na odcinku Jelenia Góra - Bolków w standardzie  2+2, czyli po dwa pasy ruchu w każdym kierunku.

O takie rozwiązanie zabiegali samorządowcy z naszego regionu.

Wariant 2 był najlepszy

Podczas konsultacji w sprawie  rozbudowy drogi krajowej nr 3, samorządowcy podkreślali, że mieszkańcy Kaczorowa, Mysłowa i innych miejscowości czekają na rozwiązania, które poprawią komfort życia i bezpieczeństwo na drodze. Takie szanse dawał wariant nr 2 rozbudowy DK nr 3 z Jeleniej Góry do Bolkowa. Pozostałe dwie propozycje GDDKiA były  zdaniem samorządowców nie do przyjęcia.

Obwodnica i dwa pasy

Wariant nr 2 zakłada budowę obwodnicy o długości 16,5 km (najprawdopodobniej o dwóch pasach ruchu w każdą ze stron). Jest to nitka odbiegająca najbardziej na północ od stanu istniejącego.

Według planów, jej przebieg miałby rozpoczynać się przed skrzyżowaniem z drogą powiatową DP 2814D w gminie Bolków, a kończyć przed skrzyżowaniem z drogami powiatowymi DP 2735D oraz DP 2750D w Radomierzu. "Wariant nr 2 jest wariantem najbardziej przyszłościowym, który pozwoliłby, aby cała aglomeracja jeleniogórska została skomunikowana w taki sposób, żebyśmy nie musieli tej obwodnicy za 5-10 lat znowu przebudowywać" – podkreślał Jerzy Łużniak, prezydent Jeleniej Góry.  GDDKiA zleciła projekty

Opinie mieszkańców i samorządowców zostały uwzględnione. Informację o tym przekazał wczoraj (19 maja) senator Krzysztof Mróz na swoim profilu FB.

Senator poinformował że GDDKiA przebuduje DK nr 3 w standardzie 2+2, czyli po dwa pasy ruchu w każdą stronę. - „Od wielu miesięcy zabiegałem w Ministerstwie Infrastruktury i GDDKiA, aby połączenie drogowe między Jelenią Górą a Bolkowem przebudować kompleksowo i doprowadzić do realizacji tej inwestycji w standardzie 2+2 lub 2+1. Tylko to bowiem daje gwarancję zwiększenia przepustowości tej drogi, z której korzystają  nie tylko jeleniogórzanie ale też tłumy turystów zmierzających w Karkonosze" - wyjaśniał senator, dziękując za wsparcie projektu premierowi Mateuszowi Morawieckiemu.

GDDiA zleciła już prace projektowe nad obwodnicą Kaczorowa, wpisaną do rządowego programu „100 obwodnic oraz nad przebudową trasy od Jeleniej Góry do Bolkowa. Ten odcinek budził najwięcej emocji.  Projektant przedstawił trzy warianty i skłaniał się do projektu zakładającego budowę obwodnicy Kaczorowa w standardzie 1+1 oraz tylko przebudowę przepustów i „wyprostowanie" łuków na odcinku Kaczorów-Bolków.

Nowe, przyjęte właśnie rozwiązanie oznacza, że cały odcinek będzie przebudowany w standardzie 2+2 (po dwa pasy ruchu w każdą stronę). W miejscach, gdzie warunki terenowe nie pozwolą na takie rozwiązanie zastosowany będzie (odcinkowo) wariant 2+1. Koncepcja zakłada wpięcie przebudowanej DK3 w obwodnicę Maciejowej, budowę obwodnicy Kaczorowa i wpięcie się w obwodnicę Bolkowa. GDDKiA przedstawi wkrótce nowy szczegółowy harmonogram realizacji tej inwestycji

Rozbudowa DK nr 3

Rozbudowa drogi krajowej nr 3 podyktowana jest przede wszystkim względami bezpieczeństwa. Zdecydowanej poprawie uległoby połączenie Jeleniej Góry z węzłem S3 w Bolkowie. Ponadto ruch tranzytowy odbywający się na kierunku Bolków – Jelenia Góra zostałby wyprowadzony z Kaczorowa, co wpłynie na poprawę komfortu życia mieszkańców. Szacunkowo, w ciągu doby odcinek ten przemierza nawet do 18 tysięcy pojazdów. Samorządowcy widzą także szansę na zwiększenie możliwości rozwoju turystyki i przemysłu..

Komentarze (20)

Pieniądzom z europejskiego funduszu wsparcia.

Super wiadomość, powinno się od razu rozbudować obwodnicę Bolkowa o drugi pas oraz zbudować 2+2 od Bolkowa do planowanego węzła na przecięciu S3 i S5. Niestety wyjdzie wówczas, jaki bubel zafundowały władze miasta w postaci pseudo obwodnicy Maciejowej.

Zajeżdżą Karkonosze. Jeszcze brakuje quadowców w lasach i ekspresówki na Szrenicę

Na Szrenicę przydałby się porządny wyciąg i kilka tras narciarskich. Na Łabski Szczyt również.

Obwodnica Maciejowej jest ok. Problematyczne są tylko tam ronda.

Na Łabski to z buta, a nie dupę wozić.

No i super, wreszcie konkretna propozycja

No i super, wreszcie konkretna propozycja

Potrzebna taka droga w strone Zgorzelca zeby szybciej z tego kraju mozna uciec.

Dzień dobry,

Kim jest człowiek, który publikuje w internecie zdjęcie kilkulatka piorącego koszulkę w misce i dodaje komentarz: “W związku z pytaniami o model naszej pralki podajemy pełną nazwę”?

Kim jest człowiek, który w otoczeniu głodnych dzieci objada się frykasami, łaskawie rzucając im resztki? Albo nie daje im nic do jedzenia ?

Kim jest człowiek, który zamyka dzieci na całą noc w toalecie, bo nie nakarmiły jego psów?

Kim jest Dariusz Godawa, do niedawna dominikanin, dziś ksiądz podlegający biskupowi zielonogórsko-gorzowskiemu, Tadeuszowi Lityńskiemu?

Na pewno bezwzględnym biznesmenem. Prowadzony przez niego w Kamerunie sierociniec to piekło, gdzie dzieci są głodzone, upokarzane, traktowane jak trofea. Na pewno jest człowiekiem obrotnym, który krok po kroku realizuje swój plan, umiejętnie się kamufluje, żeruje na ludzkiej dobroci.

Kim jeszcze jest, skoro polski Kościół przez tyle lat przymykał oczy na jego działalność? Kim, skoro zakon dominikanów przez lata ignorował bardzo niepokojące sygnały dochodzące z Kamerunu, wstrząsające zeznania świadków?

Od trzech dni nasi dziennikarze - Piotr Żytnicki i Jędrzej Pawlicki - w cyklu reportaży "Pan życia i śmierci" próbują odpowiedzieć na te pytania. Czasami trudno w te odpowiedzi aż uwierzyć. I nie chodzi tylko o czyny Dariusza Godawy. Chodzi też o zaniechania polskiego Kościoła katolickiego, który po raz kolejny próbował zamieść kłopotliwą sprawę pod dywan.

Tym razem to się nie uda. 

Dziwi mnie fakt, że robi się głośno że ktoś pomyślał aby drogę wybudować w uwaga "STANDARDZIE EUROPEJSKIM".
I teraz do rzeczy:

drogę? --> kawałek drogi.

Gdybym był "u władzy", po cichu mówiłbym że "tak miało być",a nie

"Od wielu miesięcy zabiegałem w Ministerstwie Infrastruktury i GDDKiA"

Bo to oznacza że decyzję podejmowali ludzie nie znający realiów terenu/regionu...

Od komuny nic się nie zmieniło, oprócz nazwy WŁADZY CENTRALNEJ.

...czy był łaskaw pan Senator wspomnieć "coś", o tunelu pod Kaczorowem, bo 2+2 przez wspomnianą miejscowość - to konieczność wyburzenia zabudowań! Ale mieszkańcy Kaczorowa - nie ma obawy, skończy się jak zwykle z PiS-em, na obietnicach! Natomiast Ci, którzy już podniecili się tą wiadomością - rada: obiecanki cacanki, a głupiemu...

zanim zaczneisz durnoty peplac dla samego klapania klawiszami to zorientuj sie w temacie!

2+2 od węzla S3 Bolków do obwodnicy Maciejowej. Dobrze rozumię

Droga ma się kończyć na skrzyżowaniu w Radomierzu. Przebudowa po uju.

Czy wariant nr 2, to ten prowadzący w pobliżu? Jeśli tak, to świetna sprawa niszczyć przyrodę Gór Kaczawskich, aby więcej turystów mogło przyjechać i zadeptać Karkonosze. Ten kraj to syf...

*w pobliżu Radzimowic

Jak się tak przyjrzeć rysunkowi, to dobudują jeszcze jedno pasmo asfaltu do już istniejącej (starej) drogi, z zachowaniem wszystkich zakrętów i przewyższeń - no brawo! Ale za to będzie tanio, starczy na wsparcie niezwykle potrzebnego "dzieła" o.Rydzyka!

Każda nowa lepsza droga na północ będzie dobra. Przez tyle lat kumuchy gospodarzyły i nic nie ma. Dalej jesteśmy w kotle spalin. Woda z Sosnówki już nie da się pić. Opłaty maksymalne. Kopciuchy w zimie dymią na całego. Parkowanie na chodnikach, przy skrzyżowaniach i rondach, przy ciągłych liniach już nikogo nie rusza. A gospodarze wybrani mówią że na zachód patrzą. A wschód tu robią że tylko smród zostaje.

Bardzo ładnie ujęty problem. Dziękuję (niestety) za to że nie tylko ja mam takie zdanie.