Samorządowcy z naszego regionu podpisali się pod projektem budowy Cyklostrady Dolnośląskiej. Ma ona obejmować między innymi trasę Doliny Bobru od granicy gminy Jelenia Góra do granicy w województwem lubuskim.

Spotkanie samorządowców odbyło się wczoraj (3 listopada) w Bolesławcu. Mowa była o planowanym przebiegu Cyklostrady Dolnośląskiej. W spotkaniu uczestniczyli przedstawiciele gmin Bolesławiec (gmina miejska i wiejska), Lwówek Śląski, Lubomierz, Jeżów Sudecki, a także powiatów bolesławieckiego i lwóweckiego.

„Cieszy mnie dobra współpraca i zaangażowanie samorządowców w rozwój tego projektu. Turystyka rowerowa przeżywa w tej chwili swój renesans. Widzimy potencjał, który trzeba wykorzystać „-mówił na spotkaniu Cezary Przybylski, marszałek województwa dolnośląskiego. Budowa Cyklostrady Dolnośląskiej umożliwi rozwój tras rowerowych w regionie, a także promocję aktywnego spędzania wolnego czasu na naszym pięknym Dolnym Śląsku.

Dolny Śląsk, jako jeden z pierwszych regionów w Polsce, podjął temat dróg rowerowych w sposób tak kompleksowy. Wspólnie z ekspertami i przedstawicielami środowiska miłośników turystyki rowerowej tworzymy strategię budowy sieci dróg rowerowych w całym regionie. Zadbaliśmy również o wypracowanie standardów projektowych, dzięki którym nowo budowane drogi będą bezpieczne, funkcjonalne, przyjazne dla użytkowników i środowiska – dodał Cezary Przybylski. 

Cyklostrada Dolnośląska to system tras rowerowych, które poprawią dostępność transportową regionu, zintegrują lokalne drogi rowerowe i powiążą je z dolnośląską siecią kolejową. Projekt oparty jest o sieć głównych tras rowerowych obejmujących swoim zasięgiem cały region, łącząc się również z trasami rowerowymi po stronie czeskiej i niemieckiej. Cyklostrada powstaje  w oparciu o obiektywne kryteria i zapewnia między innymi dostęp do atrakcji turystycznych, a także połączenie z najważniejszymi ośrodkami regionu. Dzięki przeprowadzonym przez samorząd województwa w ostatnich miesiącach konsultacjom społecznym zgromadzono kilkaset uwag, które wpłynęły na ostateczny kształt projektu.

Projekt Cyklostrady mamy nadzieję zrealizować w ciągu najbliższych lat we współpracy z gminami – tłumaczy Tymoteusz Myrda, członek zarządu województwa dolnośląskiego. – To będą trasy turystyczne, długodystansowe, przebiegające nie tylko przez nasz region, ale także przez sąsiednie województwa i będą się łączyć z trasami w Niemczech i Czechach. Jestem przekonany, że ten projekt przyniesie korzyści ze względu na łatwiejszy dostęp do atrakcji Dolnego Śląska, które przez to odwiedzi więcej osób wspierających w ten sposób naszą regionalną turystykę – dodaje.

FOT.Pixabay

6 komentarzy

  1. troll lwówecki Odpowiedź

    SUPER! Wyrazy uznania dla zarządu województwa dolnośląskiego, samorządowców z naszego regionu i społeczników, którzy od lat walczą o ścieżkę rowerową w śladzie dawnej LK283. Szacunek.

    • troll wsiocławski Odpowiedź

      Opowieść ilustrująca dysfunkcje mózgu trolla ws iocławskiego. Nikt by nie wiedział, że w necie działa jakiś gość o pseudonimie Bobertal, ale troll ws iocławski stale o nim wspomina. Potem ludzie czytają posty, dowiadują się, że niejaki troll ws iocławski podszywa się pod różnych ludzi (z imienia i nazwiska albo z pseudonimu) i stwierdzają – czemu władze Wrocławia nie zrobią porządku z takim szkodnikiem jak troll ws iocławski?

  2. soutys Smrobudki Odpowiedź

    W Sobótce również mieszkańcy zbierają podpisy- ludzie chcą żeby rozebrać resztki tej linii bo wszyscy chcą asflatowej ścieżki rowerowej na Ślężę.

  3. miś ślężański Odpowiedź

    My teraz walczymy o asfaltową ścieżkę rowerową, żeby połączyła Wrocław ze Ślężą. Tanio, ekologicznie i bezpiecznie, bez hałasu, płoszenia zwierzyny, czy najeżdżania na ludzi. Wolimy asfaltową, bo się nie pyli i jest gładka. Biedni turyści z Wrocławia, którzy do nas przyjeżdżają, bardzo sobie chwalą, bo na pociąg i tak ich nie stać.

  4. Michał Dadełło Odpowiedź

    Zróbcie ścieżkę dla pieszych i rowerów do Sobótki. Sukces będzie większy niż kolej !

  5. Jacek Kaźmierczak Odpowiedź

    czy oni sami będą płacić za utrzymanie tej linii do Sobótki czy zapłacimy my wszyscy ? bo jak ja mam płacić na kolej z której nie będę korzystał to się nie zgadzam – zrobić ścieżki rowerowe !! no chyba że oni chcą to wyremontować za państwowe nasze pieniądze a potem odkupić za przysłowiową złotówkę i odsprzedać niemcom za miliony euro – coś jest na rzeczy że pchają ten temat w mediach – coś chcą ugrać i chyba nie chodzi jak zwykle o pieniądze – może jacyś dziennikarze śledczy się temu przyglądną kto stoi za tymi ludźmi bo pasjonaci to oni raczej nie są ..

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.