Nie chcą "obwodnicy" w środku Kaczorowa

Nie chcą "obwodnicy" w środku Kaczorowa

Duże emocje budzi w Kaczorowie i Mysłowie sprawa budowy tutejszej obwodnicy w ciągu Drogi Krajowej nr 3. Z jedenastu wariantów w grze pozostały trzy. Mieszkańcy obawiają się, że najbardziej realna jest któraś z wersji przecinającej wieś. - Jaka to obwodnica jeśli biegnie środkiem wsi. Będziemy protestować – zapowiada jeden z właścicieli posesji w Kaczorowie. Przetarg na realizację inwestycji zaplanowano na I kwartał 2023 r.   

 

Do 11 grudnia trwały konsultacje w sprawie przebiegu obwodnicy Kaczorowa. Z powodu pandemii były one prowadzone drogą elektroniczną. Wielu mieszkańców narzeka, że nie było szansy na prawdziwą dyskusję i wymianę uwag. Wiele pytań wciąż pozostaje bez odpowiedzi, a podejmowane dotąd decyzje są niejasne i wydają się nielogiczne. Adam Próchnicki, sołtys Kaczorowa, zebrał wszystkie wątpliwości i wystosował pismo do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad. - Z jedenastu wstępnie prezentowanych wariantów obwodnicy, rozważane są dzisiaj już tylko trzy. Nikt nam nie wyjaśnił, dlaczego osiem odrzucono. Z tych, które pozostały, jak wynika z sygnałów, wysyłanych przez inwestora, największe szanse mają warianty przecinające Kaczorów, czyli faktycznie nie wypełniające definicji obwodnicy. Mieszkańcy się na to nie zgadzają. Co to za obwodnica, co biegnie przez środek wsi, pytają słusznie – mówi sołtys.

Ludzie są zirytowani tym bardziej, że jedną z trzech pozostałych w grze wersji (wariant nr 2)jest trasa przebiegająca w pobliżu Radzimowic. - Tam mieszka siedem osób, ale to wpływowi ludzie, więc są naciski, aby ten wariant nie był realizowany – wyjaśnia jeden z mieszkańców Kaczorowa. Większość jest zdania, że ten wariant byłby najmniej kontrowersyjny i najmniej dotkliwy dla środowiska i dla mieszkańców, także dla posiadaczy nieruchomości w Radzimowie.

 

Sołtys Próchnicki wskazuje, że jest bardzo dużo argumentów, aby odrzucić pomysły na poprowadzenie obwodnicy przez Kaczorów i Mysłów (wariant 6 i 7). Mieszkańcy podkreślają, że w przedstawionych analizach nie podano wpływu poszczególnych wariantów na jakość życia mieszkańców (emisja spalin, hałasu, pyłów, wibracji). Domagają się określenia uciążliwości komunikacyjnych w trakcie realizacji inwestycji oraz po jej zakończeniu. Sołtys Próchnicki zastanawia się ponadto, jaka metodologie przyjmie inwestor przy ustalaniu uciążliwości komunikacyjnej oraz środowiskowej. - Jest oczywiste, ze wszelkie pomiary dokonywane teraz w czasie pandemii, będą obarczone błędem, bo ruch jest mniejszy niż będzie po powrocie do normalności – ocenia.

 

W Kaczorowie i Mysłowie przekonują, że forsowane przez GDDKIA wersje „obwodnicy” bardzo utrudnią życie tym mieszkańcom, którzy maja pola i łąki po drugiej stronie planowanej drogi. Mieszkańcy obawiają się, ze duża inwestycja drogowa prowadzona przez środek wsi naruszy kruchy system hydrologiczny. Większość mieszkańców korzysta z tradycyjnych studni, ujęć, źródeł poniemieckich. W częściach Kaczorowa i Mysłowa okresowo brakuje wody. Po takiej ingerencji – bez rzetelnych badań, solidnej analizy – sytuacja może się jeszcze pogorszyć.

 

Przeciwnicy poprowadzenia obwodnicy przez Kaczorów i Mysłów przekonują, że dodatkowym kosztem takiej ewentualności byłoby zniszczenie przez nadmierny ruch i ciężki transport dróg powiatowych przecinających Płoninę, Stare Rochowice, Wierzchosławice, Wierzchosławiczki. - W tej sytuacji należałoby już myśleć o ich remoncie i otwarciu zamkniętego odcinka Pastewnik-Wierzchosławice – mówi sołtys.

 

Mieszkańcy Kaczorowa i Mysłowa przekonują, że są zdeterminowani, aby nie dopuścić do realizacji którejś z wersji przecinającej obie wsie. - Przygotowujemy duży baner, a jeśli sytuacja przybierze zły obrót będziemy blokować krajową „3” – zapowiada jeden z moich rozmówców.
 

GDDKiA

Komentarze (15)

PPP-Polska Partia Protestująca. Protestuje zawsze do końca....

Protestujcie, protestujcie, to co odstawiają obecne władze to są jakieś kpiny. Zamiast porządnie skomunikować Jelenią Górę z Bolkowem to planują budowę Obwodnicy w środku wioski. Zamiast dwupasmówki będzie jeden pas.

Od S3 wezeł Bolków do obwodnicy Maciejowej powinna iść dwupasmówka przez Pastewnik, dalej na Radomierz a nie kolejne pseudo obwodnice tak jak wywalone grube miliony na coś takiego jak pseudo obwodnica Bolkowa ktora jezt dramatem

Taka droga byłaby sporo krótsza i łatwiejsza w budowie - nie blokowałby w czasie budowy istniejącej drogi. Ale wtedy 2/3 obwodnicy Bolkowa byłoby niepotrzebne. Oficjalnie zadałem pytanie projektantowi w 'konsultacjach' dlaczego nie rozpatrują tego wariantu - odpowiedzi na niewygodne pytanie brak.

Brawo ! Popieram !

Dramatycznie brakuje pieniędzy, więc aby "czymś" zaimponować suwerenowi, władza próbuje przeprowadzić od dawna oczekiwane inwestycje drogowe, jak najmniejszym kosztem,możliwie szybko (czyli byle jak), aby zdążyć przed kolejnymi wyborami! Co tam, że przez środek wsi, ważne, że przed kamerami premier przetnie wstęgę, a TVPiS będzie zachłystywać się niebywałym osiągnięciem... Może lepiej będzie, jak zostanie jak jest - niech następcy podejmą się tej inwestycji, bo będzie jak z przekopem Mierzei Wiślanej,CPK, czy portem lotniczym w Radomiu (by było,bliżej do Egiptu, no nie?).

problem w tym, ze nie jest wcale powiedziane, że będą "następcy". Być może obecni będą rządzili dalej.
Poza tym "następcy" rządzili 8 lat i jakby mieli ochotę, już dawno by tą drogę zbudowano i nie jestem wcale pewien, czy się jej "podejmą". Następcy skutecznie zablokowali budowy obwodnic Pasiecznika, Chmielenia i Biedrzychowic i zatrzymali budowę S3, bo akurat walka o stołek prezydenta Warszawy wymagała przesuniecia pieniędzy na obwodnicę stolicy.
Trudno być zadowolonym kiedy w Legnicy krzyżuje się S3 i A4, Wałbrzych i Świdnica mają być połączone z S3 i A4 za pomocą S5, Kłodzko zostanie połączone z A4 za pomocą S8 a z Wrocławia drogi szybkiego ruchu to już wychodzą we wszystkich możliwych kierunkach. Podczas gdy tutaj jedynym usprawnieniem będzie obwodnica Kaczorowa, o ile zostanie wybrany wariant 1 (podobno już nieaktualny) lub 2. Pozostale warianty (6 i 7) nie zasługują nawet na miano obwodnic. Jeśli prawdą jest to, że są najbardziej prawdopodobne, to jesteśmy coraz dalej w czarnej d... a zarówno obecni jak i "następcy" mają nas dokładnie w tym samym miejscu.

Artykuł jest przykładem manipulacji społecznej jaką dokonuje jego autor. Wariant nr 7 w ogóle nie przebiega przez centrum Kaczorowa, a biegnie od skrzyżowania DK3 z drogą na Wojcieszów na prawo od cmentarza w kierunku J. Góry, przez łąki i częściowo tunelem wychodzi aż za Zajazd Gościniec na Radomierzu. Proszę powiedzieć , kto w Radzimowicach jest takim decydentem. Same bzdury w tym artykule aby skłócić lokalną społeczność.

I tutaj kochany się mylisz w Planie przestrzennym dla Kaczorowa ,który obowiązuje od 2004 fakt obwodnica zaczyna się od krzyżówki na Wojcieszów ,ale po licznych skargach ulicy Bolkowskiej oraz aktywnego oporu przed wywłaszczeniem w tym ,że moim. Droga ma się zaczynać od krzyżówki na Mysłów bliżej Kaczorowa lub na skręcie na miejscowość Lipa zależy o którym wariancie mówimy. Co do Radzimowic już miałem przyjemność konfrontowania się z jednym z mieszkańców niestety po części mają rację wariant 2 zachodzi na tereny szczególnej ochrony. Na GDDKiA jest mapa środowiskowa można zajrzeć. Kolejna sprawa tu chodzi o fakt przecinania miejscowości i robienie znowu zawijasów po jakiego czorta jak można od linijki pociągnąć obwodnicę od krzyżówki na Mysłów i wyskoczyć obok tego baru na przełęczy

Przydały by się załączniki do wglądu jak mają te drogi przebiegać, było by łatwiej dla czytelników ....

Gdyby był załącznik, to za dużo byś wiedział. A to dla władzy już niebezpieczne

To artykuł paragazety a nie władzy. Więc napisano artykulik bez mapek, czyli takie tam kilka zdań między posiedzeniem w kiblu a oglądaniem komedyjki na necie.

Przecież jest mapka pod artykułem. Wystarczy kliknąć.

Nie róbcie tej obwodnicy! Potrzebne jest S5 od Bolkowa do Jeleniej, a potem dalej na Gryfów Lubań i do A4

Rzeczowa dyskusja na temat przebiegu dk3 jest konieczna, albowiem cząstkowe czy etapie rozwiązania prowadzą do groźnych w konsekwencji decyzji. Planowanie przebieu tak ruchliwej drogi w bezpośrednim sąsiedztwie siedzib ludzkich jest oczywistym bledem. DK3 jest juz obecnie zmora mieszkańców Myslowa i Kaczorowa.
Warianty 6 i 7 nie spełniają warunków obwodnicy a jedynie uczyniły by z Myslowa "dolinę spalin" a ż Kaczorowa istne piekło. Mysłów leży w dolinie pod dk3 i także częściowo Kaczorów. Przyszłość tych miejscowości to nowe osadnictwo i turystyka. Warianty 6 lub 7 na zawsze odebrały by taki kierunek rozwoju.
Oczywiście najlepszym rozwiązaniem byłoby poprowadzenie dk3 bezpośrednio z Bolkowa do Jeleniem Góry nowym korytarzem, ale etapie działania GDDKiA wskazują na wariant 2 jako najmniej groźny dla środowiska- w tym środowiska człowieka.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.