Pociąg Jelenia Góra – Kraków. Czy to realne?

Pociąg Jelenia Góra – Kraków. Czy to realne?

Jelenia Góra posiada tylko jedno całoroczne dalekobieżne połączenie kolejowe, łączące ją Warszawą i jest sukcesywnie odcinana od reszty Polski – pisze posłanka Marzena Machałek. Domaga się od prezesa Przewozów Regionalnych przywrócenia miastu połączenia z Krakowem.

- Napływa do mnie wiele sygnałów o konieczności wydłużenia relacji pociągu InterRegio Kraków – Wrocław do Jeleniej Góry – pisze Marzena Machałek w liście do Małgorzaty Kuczewskiej-Łaski, prezes Przewozów Regionalnych.

Przypomina, że o wprowadzenie tej zmiany postulują m.in. Związki Zawodowe „Kontra”, Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Klejowych i Cieszyńskie Stowarzyszenie Miłośników Kolei.
Posłanka nadmienia, że na trasie Jelenia Góra – Kraków kursują cztery autobusy dziennie i cieszą się niegasnącą popularnością.

W rozkładzie jazdy 2009-2010 konkurencyjna spółka PKP Intercity uruchomiła pociąg TLK relacji Jelenia Góra – Przemyśl, jednak pomimo ogromnego zainteresowania, został on zlikwidowany z dniem 1 czerwca 2010r.

- Przedłużenie pociągu InterRegio do Jeleniej Góry spowoduje wzrost konkurencji i obniżenie kosztów podróży na wspominanej trasie. Pozwoli także na zaoszczędzenie jednej pary pociągu Regio relacji Jelenia Góra – Wrocław Główny. Umożliwi też ponowny bezpośredni dojazd w Karkonosze z dużych aglomeracji miejskich takich jak: Gliwice, Katowice, Sosnowiec, Kraków – argumentuje Marzena Machałek.

Miejmy nadzieję, ze postulat przyniesie skutek, choć – komu jak komu – ale finansowanym przez państwo przewoźnikom na obniżeniu kosztów podróży raczej średnio zależy.

Komentarze (8)

Pociąg do Krakowa i z Krakowa jeździł prawie zupełnie pusty. Było to w czasach, gdy mniej Polaków miało samochody, niż teraz. Wiem, bo nim jeździłem - można było mieć cały przedział dla siebie i wygodnie spać, bo podróż trwała całą noc. Pociąg nie jeździł przez Sosnowiec.

jak nie jesteś z jeleniej to sie łaskawie nie wyswietlaj pacanie, nie twoja sprawa; czekamy na nowe pociogi !

Jeżeli te pociągi miałyby wozić przez większość czasu powietrze to nie jest to rozsądny powód by otwierać nowe linie które i tak nie byłyby najszybszym sposobem dotarcia do celu, do tego dochodzi fakt że trzeba sporo energii by poruszyć wielotonowy pociąg.

Zapraszam na Dworzec Główny we Wrocławiu o godz.13.20 jak przyjeżdża "Galicja" z Rzeszowa i zobacz ile ludzi się przesiada na Regio Jeleniej Góry (godz.13.52) i wtedy komentuj. Uważam że jakby te relacje zostałyby połączone i był to pociąg bezpośredni w rel. Rzeszów-Jelenia Góra to jestem przekonany że zainteresowanie byłoby jeszcze większe.

Dłużej jedzie pociąg z Wrocławia do Jeleniej Góry niż z Przemyśla do Wrocławia.

Ludzie, przecież nikt nie chce ur***miać dodatkowego pociągu ani nawet robić dodatkowej relacji.Tu chodzi jedynie połączenie dwóch relacji (które tak czy tak są) w jedna bez potrzeby zmiany rozkładu. Więc po co te słowa krytyki. Jak ktoś będzie chciał się dostać do Jeleniej Góry szybciej to niech się przesiada we Wrocławiu na autobus nikt mu nie broni, ale pamiętajcie że są także osoby które wolą jechać dłużej,ale za to bezpośrednio.

Słuchajcie, ci co piszą negatywy co do sensowności połączenia Kraków-Jelenia Góra są po prostu niedoinformowani lub robią to złośliwie.
Jako stały pasażer chciałbym podkreślić iż działania PKP są koordynowane w większości przez ludzi niekompetentnych i w ogóle nie znających się na problematyce, w której przyszło im podejmować decyzje.

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.