Remont węglinieckiego dworca, wybudowanego w połowie XIX wieku i wpisanego do rejestru zabytków, zapowiadany był od trzech lat. Teraz staje się to bardzo realne. Wykonano już – kosztem 1,3 mln zł – projekt przedsięwzięcia, a teraz ogłoszono przetarg na prace, które obejmą remont starego i nowego dworca (zakres inwestycji – wobec wcześniejszych planów – poszerzono o drugi budynek), odtworzenie wiat, remont kładki i adaptację otoczenia. Oferty można zgłaszać do 27 sierpnia.
Zamówienie jest podzielone na trzy zadania: roboty związane z przebudową nowego dworca, budynkiem dawnych kas towarowych, zagospodarowaniem terenu i niezbędnej infrastruktury technicznej; renowacja wiat peronowych, przebudowa kładki pieszej z montażem windy; przebudowa budynku starego dworca.
W budynku nowego dworca wymienione zostaną pokrycia dachowe, podłogi i instalacje, a cały kompleks zostanie ocieplony. W tym budynku będą obsługiwani pasażerowie, stąd odtworzenie holu, poczekalni, toalet oraz lokalu usługowo-handlowego ze sprzedażą biletów. Reszta powierzchni ma zostać przeznaczona pod wynajem oraz na potrzeby Straży Ochrony Kolei i samorządu, który chce tam urządzić salę wystawową i kino. Piętro zajmie administracja dworca. Przybudówka przy starym dworcu od strony zostanie rozebrana. Budynek dawnych kas towarowych przeznaczony zostanie na stanicę rowerową.
Do budynku starego dworca wykonane zostaną schody wyjściowe, tak aby odtworzyć historyczne wejście frontowe.
Całkowicie wymienione mają zostać konstrukcje wiat peronowych. Słupy zostaną zastąpione nowymi słupami żeliwnymi, wykonanymi jako odlewy w oparciu o model wzorowany na oryginale. Projektowane pokrycie to blacha tytanowo-cynkowa w kolorze srebrnym. Od strony budynku przywrócone zostaną doświetlenia w postaci tafli szklanych.
Uporządkowane zostanie otoczenie. Przed nowym dworcem powstanie plac do zawracania. Wymienione zostaną nawierzchnie, pojawi się mała architektura.
Wykonawca na realizację zadania będzie miał nieco ponad rok