Po Biedronce następna znana sieć sklepów wielkopowierzchniowych zamierza prowadzić sprzedaż w dni z zakazem handlu. Na początek ma to być kilkadziesiąt placówek, ale ta liczba może szybko wzrosnąć.

Od kilku tygodni zakupy w niehandlowe niedziele można robić w wielu punktach sieci Biedronka. Jest to możliwe dzięki temu, że w sklepach świadczone są usługi pocztowe, a to jeden z prawnych wyjątków dopuszczający handel w takie dni. Z nieoficjalnych informacji wynika, że takie samo posunięcie rozważa największy konkurent portugalskich dyskontów – Lidl. Na razie jednak obserwuje poczynania Biedronki.

Nowy gracz

Okazuje się, że z takiego rozwiązania skorzysta kolejna sieć. Jak podaje portal wiadomoscihandlowe.pl, w niehandlową niedzielę 5 września czynnych będzie 30 sklepów marki Kaufland (w Polsce ma około 230 marketów). „W związku z nieustannie rosnącą liczbą placówek otwieranych w niedziele przez konkurencję, sieci handlowe nieprowadzące handlu siedem dni w tygodniu znajdują się w mniej korzystnej sytuacji oraz są narażone na utratę klientów. Z tego też względu Kaufland, jako jeden z ostatnich uczestników rynku, podjął decyzję o otwarciu wybranych sklepów także w niedziele niehandlowe, począwszy od 5 września. Będą to placówki wyłącznie w miejscowościach, w których konkurencja już prowadzi sprzedaż we wszystkie dni tygodnia. Mamy nadzieję, że zmiana, dzięki której nasi klienci przez cały tydzień będą mieli dostęp do szerokiej oferty produktów, wpłynie pozytywnie na komfort robienia zakupów.” – potwierdza portalowi Maja Szewczyk, dyrektor Działu Komunikacji Korporacyjnej w Kaufland Polska.

Zmiany w prawie

O ile Biedronka współpracuje z Pocztą Polską, to Kaufland ma partnera w postaci firmy Pointpack, która także jest operatorem pocztowym. „Mamy świadomość, że to właśnie możliwość zrobienia kompleksowych zakupów oraz załatwienia wielu innych spraw w jednym miejscu, znacznie zwiększa komfort klientów. Dotyczy to także usług pocztowych. Na rynku handlowym obserwujemy tendencję uruchamiania tego typu działalności, która jednocześnie stwarza możliwość prowadzenia sprzedaży w niedziele niehandlowe. Uważnie obserwujemy konkurencję oraz trendy i nie zamykamy się na żadne z rozwiązań, które będzie odpowiadać potrzebom naszych klientów.” – tłumaczył w maju Marcin Łojewski, członek zarządu Kaufland Polska, gdy spółka nawiązywała współpracę z Pointpack.

W sejmie znajduje się już projekt nowelizacji ustawy regulującej handel w niedziele. Jej autorzy – posłowie PiS – proponują zaostrzenie przepisów, na mocy których taka działalność byłaby możliwa w punktach, gdzie działalność pocztowa jest dominująca. Parlament może tym projektem zająć się jesienią.

News4Media, fot.: iStock

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

887732136

Zgłoś za pomocą formularza.