Podbijanie nowych rynków to dla dużych firm bardzo ważny moment rozwoju, który pozwala im znacząco zwiększyć zakres działalności. Niezależnie od tego, czy ekspansja zagraniczna ma dotyczyć produktów czy usług, trudno przeprowadzić ją z pominięciem internetu. Jednym z jej istotnych elementów jest bowiem pozycjonowanie.

Dlaczego? Ponieważ pozwala ono firmie zaznaczyć swoją obecność tam, gdzie potencjalni odbiorcy poszukują dla siebie wartych uwagi towarów bądź usług. Mowa oczywiście o wyszukiwarkach internetowych. W tym miejscu należy jednak podkreślić, że pozycjonowanie często różni się w zależności do kraju, w którym jest przeprowadzane. Techniki dobrze działające w Polsce gdzie indziej mogą okazać się nieskuteczne.

Jak przeprowadzić skuteczne pozycjonowanie zagraniczne?

Nie wszyscy zdają sobie sprawę z faktu, iż pozycjonując daną firmę bądź markę na rynkach zagranicznych, często trzeba zacząć od nowa. Polska wersja strony i treści znajdujące się w „polskim internecie” nie wpływają na naszą pozycję poza granicami kraju. Chyba że w ramach pozycjonowania poruszamy się w obrębie tej samej domeny. W takiej sytuacji możemy liczyć na nieco łatwiejszy start (korzystamy bowiem z wyższego rankingu), co jednak nie oznacza, że zwiększenie widoczności marki na obcojęzycznych rynkach będzie proste i bezproblemowe.

Konieczny okaże się dokładny audyt SEO, który skupi się między innymi na:

  • stronie internetowej,
  • rynku, na którym firma chce zacząć działać,
  • grupie docelowej,
  • konkurencji.

Przed podjęciem jakichkolwiek działań, należy dowiedzieć się, jakie dokładnie wyszukiwarki są najpopularniejsze w kraju, w którym chcemy działać (wbrew pozorom, Google nie jest używane wszędzie). Warto skupić się również na samych odbiorcach, co pozwoli w odpowiedni sposób dostosować przekaz.

Najczęściej popełnianym błędem przy okazji pozycjonowania zagranicznej jest bezpośrednie tłumaczenie treści z polskiej wersji strony. Jak już wspominaliśmy na początku, techniki stosowane w rodzimym kraju w innych miejscach mogą okazać się nieskuteczne. Bardzo ważne stanie się wiec tworzenie treści od zera, z uwzględnieniem istotnych kwestii językowych, a także właściwych fraz kluczowych.

Pozycjonowanie zagraniczne z agencją – czy warto?

Biorąc pod uwagę to, jak skomplikowana może okazać się ekspansja na nowych rynkach, warto zastanowić się nad skorzystaniem z profesjonalnej pomocy. Zwłaszcza podczas realizacji działań związanych z przygotowaniem strategii pozycjonerskich. Współpraca z agencją zapewni dostęp do specjalistycznych narzędzi, które zdecydowanie ułatwią analizę rynku oraz potencjału tworzonej i promowanej strony internetowej. Będzie to więc sposób na wybór właściwych rozwiązań.

Te natomiast okażą się kluczowe dla powodzenia całej operacji. Zdobycie silnej pozycji w nowych krajach przyniesie mnóstwo korzyści finansowych. Żeby jednak do tego doszło, najpierw należy przeprowadzić zakrojoną na szeroką skalę kampanię promocyjną, która uwzględni potencjał pozycjonowania.

Źródło: https://afterweb.pl/pozycjonowanie-stron/

Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.