Na jednym z odcinków budowanej linii kolejowej w Łodzi tory zostały położone tak, że w miejscu łączenia nie zeszły się ze sobą. Przedstawiciel PKP PLK twierdzi, że taki był zamysł, a tor zostanie przesunięty. Wkrótce…

Nietypowy sposób na budowanie toru odkrył i opisał na Facebooku Piotr Rachwalski, były szef dolnośląskich kolei i ekspert ds. transportu publicznego. W swoim wpisie zamieścił również zdjęcie, które rozpaliło internautów. Fotografia przedstawia przebudowę jednej z tras kolejowych w Łodzi. Widać na niej dwa tory, które w zamyśle miały być połączone – na razie dzieli je spora odległość oraz wysokość, na której zostały ułożone.

„NIE PYKŁO Miód. Łódź, przebudowa trasy w rejonie al. Włókniarzy i Srebrzyńskiej, pod wylot torów z tunelu średnicowego od strony Fabrycznej. „Jakaś kucha projektowa związana ze zmianami lokalizacji torowisk. Tory położone są też na różnej wysokości” – czytamy w poście.

Zdaniem eksperta, którego o komentarz poprosiła Wirtualna Polska, tory nie trafiły na siebie, ponieważ budowa prowadzona była z dwóch stron, na podstawie dwóch różnych dokumentacji.

PKP problemu nie widzi

Do sprawy odniósł się Rafał Wilgusiak z zespołu prasowego PKP PLK. Jak oświadczył, taki sposób budowy wymuszony był położeniem kładek, a tor zostanie wkrótce przesunięty we właściwe miejsce.

„Przyjęta technologia prac wynikała z konieczności utrzymania przejścia kładką dla pieszych na ul. Srebrzyńskiej. Podpora starej kładki stała na trasie budowy nowego toru. Po wybudowaniu nowej kładki i usunięciu przeszkody – demontażu starej kładki, tor zostanie umieszczony w docelowym miejscu. Wykonawca nasunie tor – od strony Łodzi Żabieniec w wyznaczone miejsce i połączy z torem wybudowanym od strony Łodzi Kaliskiej. Takie działanie jest zgodne ze sztuką budowlaną” – podkreślił Wilgusiak.

News4Media/fot. iStock / screen Facebook Piotr Rachwalski

Write A Comment


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

887732136

Zgłoś za pomocą formularza.