Mocno dezorganizująca ruch w centrum Jeleniej Góry przebudowa mostu nad Młynówką potrwa dłużej. Będzie też kosztować więcej. Kierowcy jeżdżący po Jeleniej Górze spodziewać się musza kolejnych utrudnień, bo w przyszłym tygodniu ruszy II etap modernizacji al. Wojska Polskiego.
Wydłużenie prac na moście to skutek dodatkowych prac, jakie trzeba przeprowadzić. Konieczna była zmiana projektu, wynikająca z nieścisłych danych konstrukcyjnych, przekazanych projektantom przez administratorów biegnących w moście sieci światłowodowych i gorszego, niż się spodziewano, stanu niektórych elementów konstrukcji nośnej (co uwidoczniło się dopiero po odkrywkach).
Prace przy moście prowadzone były przez cały czas, ale zmiany w projekcie oznaczają dodatkowe roboty i wymuszają wydłużenie czasu realizacji zadania oraz znacząco podnoszą jego koszty.
Omawiający zaawansowanie inwestycji dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg i Mostów, Piotr Cichowski przyznaje, że na realizację przebudowy mostu wydać będzie trzeba o prawie 480 tys., zł więcej. To niemal połowa kwoty, która miała wystarczyć na całe zadanie (przewidziane było 1,07 mln zł). Co gorsza wydłuży się też czas remontu i do lutego kierowcy nie mają co liczyć na poprawę przejezdności w tym rejonie miasta, bo most będzie zamknięty dla ruchu.
Sytuacja ma poprawić się w styczniu lub lutym (decydujące będą warunki atmosferyczne), bo wtedy – choć inwestycja nie będzie jeszcze zakończona – most ma być całkowicie lub częściowo przejezdny. Ostateczny termin zakończenia robót przewidywany jest w kwietniu.
A już na początku listopada spodziewać się można kolejnych utrudnień, bo rozpocznie się II etap przebudowy al. Wojska Polskiego. Dyrektor Cichocki przedstawił koncepcję zmian w organizacji ruchu na pierwszą fazę przebudowy, która będzie dotyczyć odcinków al. Wojska Polskiego od ul. Matejki do ul. Mickiewicza i od ul. Wolności do ul. Słowackiego (dwa fronty robót).
Objazdy zaczną obowiązywać od 4 listopada.
- Dla jadących od Cieplic w kierunku Zabobrza wyznaczony zostanie objazd ulicą Wolności do ul. Bankowej, dalej ul. Matejki i powrót na al. Wojska Polskiego.
- Jadący w przeciwnym kierunku będą musieli z al. Wojska Polskiego wjechać w ul. Sudecką, dalej ul. Bankową i ul. Korczaka, skąd będą mogli wjechać w ul. Wolności.
- Ulice Mickiewicza i Słowackiego będą jednokierunkowe: ul. Słowackiego w kierunku os. Czarne, a ul. Mickiewicza w przeciwnym kierunku.
- W pierwszej fazie prac możliwy będzie przejazd al. Wojska Polskiego na odcinku od między ul. Mickiewicza i Słowackiego, a obie te ulice będą przejezdne w całym swoim ciągu.
Dyrektor MZDiM jest przekonany, że realizacja II etapu modernizacji al. Wojska Polskiego w połączeniu z wydłużona przebudową mostu na Młynówce nie zakorkuje tej części miasta.
– Drogi objazdów jednej i drugiej budowy nie nakładają się na siebie, ani nawet nie przebiegają blisko siebie, więc to nie powinno oddziaływać na płynność ruchu. Do tego przeprowadzone pomiary natężenia ruchu w al. Wojska Polskiego ( obecnie natężenie jest porównywalne do tego sprzed czterech lat) wskazują, że wyznaczone objazdy wystarczą do zapewnienia względnie płynnego przejazdu – ocenił.
1 Comment
„Ulice Mickiewicza i Słowackiego będą jednokierunkowe: ul. Słowackiego w kierunku os. Czarne, a ul. Mickiewicza w przeciwnym kierunku.” – one cały czas są jednokierunkowe.