Budowa Przystanku Karkonosze – zlokalizowanej w Miłkowie, największej galerii handlowej w południowo-zachodniej części województwa dolnośląskiego wkracza w ostatni etap. Pierwsi najemcy aranżują już swoje lokale. Otwarcie galerii o powierzchni ponad 17 tys. m kw. ma nastąpić jeszcze w te wakacje – w sierpniu.
To pewne opóźnienie względem pierwotnych zapowiedzi, przewidujących otwarcie galerii w maju. Jedną i najpoważniejszą z przyczyn była ubiegłoroczna powódź. Inwestycje i tak zrealizowano w ekspresowym tempie, bo od uzyskania pozwolenia na budowę minęło dopiero półtora roku.
To będzie największy tego typu obiekt w regionie i jeden z największych na Dolnym Śląsku. Będzie miał ponad 16 000 m kw. powierzchni najmu, do wykorzystania przez przynajmniej 30 sklepów, punktów usługowych i gastronomicznych, znany. Ma być też przestrzeń dla cyklicznych wydarzeń artystyczno-kulturalno-rozrywkowych, kiermaszy i jarmarków. Parking ma mieć ponad 400 miejsc (i osiem stacji ładowania elektryków). Deweloperem przedsięwzięcia jest Redkom Development.
Przystanek Karkonosze położony w pobliżu skrzyżowania dróg do Karpacza, Szklarskiej Poręby, Kowar i Jeleniej Góry.
– Dogodna lokalizacja jak również przystanki autobusowe i przystanek kolejowy zrewitalizowanej linii Jelenia Góra – Karpacz, ułatwią dostęp do obiektu nie tylko dla kilkudziesięciu tysięcy mieszkańców okolicznych miasteczek i wsi, ale również dla kilku milionów turystów, którzy corocznie odwiedzają Karkonosze – zapewnia komercjalizujący inwestycję Mallson Property Group, wskazując, że – Już teraz zdarzają się okresy, gdzie zainteresowanie turystów Karpaczem i okolicą jest większe niż stolicą Tatr, a rozbudowująca się w dużym tempie baza hotelowa oraz duże inwestycje np. w nowoczesne wyciągi narciarskie powodują stały wzrost atrakcyjności tego rejonu oraz coraz wyższą frekwencje zagranicznych turystów – m.in. Niemców, Czechów, Słowaków, którzy stanowią często nawet ponad połowę obłożenia miejsc noclegowych w hotelach regionu.
Ujawniono już, że umowy najmu podpisane są na ponad 90 proc. powierzchni handlowej, kluczowym najemcą fashion w galerii będzie New Yorker, a operatorem spożywczym – Lidl. W galerii znajdą się także sklepy, punkty usługowe i gastronomiczne firmowane m.in. przez HalfPrice, 4F, Martes Sport, Wojas, Sinsay, Ochnik, CCC, Rossmann, Worldbox, Diverse, Media Expert, Action, TEDi, Apart, czy Berlin Doner Kebap.
Inwestorem jest pochodzący z Karpacza doświadczony inwestor i bankier inwestycyjny – Artur Kozieja. Architektem projektu jest jeleniogórskie biuro projektowe Artside Architekci.
Fot. Redkom Efektive Development