O kilka, kilkanaście minut krócej potrwa podróż z Jeleniej Góry do Wrocławia po zakończeniu przebudowy linii kolejowej 274, co ma nastąpić w sierpniu przyszłego roku. Aktualnie prace trwają w rejonie Wałbrzycha i w powiecie kamiennogórskim.

To końcowe etapy wielkiej inwestycji przebudowy linii kolejowej z Wrocławia do Jeleniej Góry realizowanej od kilku lat. Jej częścią był kompleksowy remont tunelu koło Trzcińska.

Aktualnie prace trwają na czterech wiaduktach w Wałbrzychu oraz między Sędzisławiem a Marciszowem, gdzie remontowane są dwa mosty nad Bobrem i przebudowywane są przejazdy kolejowe przy ul. Nadrzecznej i ul. Polnej (z tego powodu aktualnie zamknięta jest droga z Marciszowa do Kamiennej Góry). Ważnym elementem inwestycji jest też remont 7 km torów i sieci trakcyjnej na odcinku Wałbrzych Fabryczny – Sędzisław, co pozwoli na tym odcinku zwiększyć prędkość pociągów pasażerskich do 120 km/h (obecnie 80 km/ha) i umożliwi przewóz cięższych ładunków w ruchu towarowym. Z kolei modernizacja odcinka Wałbrzych Miasto – Wałbrzych Fabryczny przyspieszy prędkość maksymalną pociągów pasażerskich z obecnych 50-60 do 100 km/h. Liczne dziś na całej trasie ograniczenia prędkości mają zostać zlikwidowane. Przewidziano też wydłużenie peronów do 300 m oraz przystosowanie torów stacyjnych do przyjmowania składów o długości 600 m.

Inwestycja finansowana jest kwotą 125 mln zł z Krajowego Planu Odbudowy. Miała być zakończona w marcu przyszłego roku, ale ubiegłoroczna powódź wydłużyła harmonogram robót o prawie pół roku.

Fot. PKP PLK

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

451620318

Zgłoś za pomocą formularza.