Jeleniogórscy policjanci apelują o ostrożność w kontaktach telefonicznych z nieznajomymi, szczególnie gdy rozmówca podaje się za pracownika banku lub innej instytucji finansowej. 42-letni mężczyzna stracił blisko 87 tysięcy złotych…

8 sierpnia 2025 roku, do Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze wpłynęło zawiadomienie od 42-letniego mieszkańca powiatu ciechanowskiego, który padł ofiarą oszustwa. Zgłaszający poinformował, że nieznany mężczyzna, działając w celu osiągnięcia korzyści majątkowej, podczas rozmowy telefonicznej podał się za pracownika banku i wprowadził go w błąd. Pod pretekstem zagrożenia środków finansowych na koncie bankowym, nakłonił pokrzywdzonego do zainstalowania aplikacji, dzięki której oszust uzyskał zdalny dostęp do bankowości elektronicznej ofiary.

Fałszywy pracownik banku wykonał pięć przelewów na nieznane rachunki bankowe, powodując straty w wysokości blisko 87 tysięcy złotych.

Policjanci przypominają, że:

  • Pracownicy banku nigdy nie proszą o instalowanie dodatkowych aplikacji na telefonie czy komputerze.
  • Nie wolno podawać loginów, haseł czy kodów autoryzacyjnych osobom dzwoniącym, nawet jeśli twierdzą, że działają „w celu zabezpieczenia środków”.
  • W przypadku wątpliwości należy natychmiast przerwać rozmowę i samodzielnie skontaktować się z infolinią banku, wybierając numer podany na oficjalnej stronie internetowej.
  • Warto uświadamiać seniorów i osoby mniej obeznane z nowymi technologiami o tego rodzaju zagrożeniach.

Apelujemy do mieszkańców o zachowanie czujności. Oszuści często wykorzystują presję czasu i strach przed utratą pieniędzy, by wymusić szybkie decyzje. Pamiętajmy! Bezpieczeństwo naszych finansów zaczyna się od ostrożności w kontaktach z nieznajomymi.

podinspektor Edyta Bagrowska

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

451620318

Zgłoś za pomocą formularza.