W najbliższy weekend planowane jest przestawienie zegarków z czasu letniego na zimowy. Dla większości z nas oznacza to, że będziemy spać o godzinę dłużej niż zwykle. Niektórzy na tę noc planują jednak podróż. PKP Intercity wyjaśnia, jak zmiana czasu wpłynie na kursowanie pociągów.
Przestawiamy czas
W nocy z 30 na 31 października nasze zegarki przestawią się na odmierzanie czasu zimowego. Dzięki temu pojawi się okazja, aby dłużej pospać. Praktyka ta stosowana jest w celu efektywniejszego wykorzystania światła słonecznego. Zgodnie z decyzją Parlamentu Europejskiego ten relikt przeszłości wkrótce ma zostać zapomniany. Kiedy wszystkie kraje Unii Europejskiej zaakceptują plan, przez cały rok będzie obowiązywał jeden czas.
Informacja dla pasażerów
PKP Intercity informuje, że w związku ze zmianą godziny z 3:00 na 2:00, kursowanie pociągów nie ulegnie zmianie. Maszyny zostaną jednak unieruchomione na najbliższej możliwej stacji, aby odczekać nadmiarową godzinę i dotrzeć do celu według rozkładu. Poniżej przedstawiamy 15 pociągów, które wyruszą w drogę w nocy z soboty na niedzielę oraz godziny i lokalizacje, w których planowany jest ich postój:
1. IC 16170 Karkonosze rel. Warszawa Wschodnia – Jelenia Góra; postój na stacji Ostrów Wielkopolski od 02:08 czasu zimowego, odjazd o 03:09 czasu zimowego;
2. IC 61170 Karkonosze rel. Jelenia Góra – Warszawa Wschodnia; postój na stacji Łódź Chojny od 02:06 czasu zimowego, odjazd o 03:07 czasu zimowego;
3. TLK 18170 Uznam rel. Warszawa Wschodnia – Świnoujście; postój na stacji Poznań Główny od 02:05 czasu letniego, odjazd 02:25 czasu zimowego;
4. TLK 81170 Uznam rel. Świnoujście – Warszawa Wschodnia; postój na stacji Poznań Główny o 02:13 czasu letniego, odjazd 02:33 czasu zimowego;
5. TLK 35170 Karpaty rel. Zakopane – Gdynia Główna; postój na stacji Piotrków Trybunalski od 02:42 czasu letniego, odjazd o 02:52 czasu zimowego;
6. TLK 53170 Karpaty rel. Gdynia Główna – Zakopane; postój na stacji Częstochowa od 02:08 czasu letniego, odjazd o 02:17 czasu zimowego;
7. TLK 36170 Pogórze rel. Przemyśl Główny – Wrocław Główny; postój na stacji Pyskowice od 02:59 czasu letniego, odjazd o 03:12 czasu zimowego;
8. TLK 63170 Pogórze rel. Wrocław Główny – Przemyśl; postój na stacji Katowice od 02:30 czasu letniego, odjazd o 02:39 czasu zimowego;
9. TLK 38170 Ustronie rel. Kraków Główny – Kołobrzeg; postój na stacji Warszawa Wschodnia od 02:52 czasu letniego, odjazd o 02:54 czasu zimowego;
10. TLK 83170 Ustronie rel. Kołobrzeg – Kraków Główny; postój na stacji Warszawa Wschodnia od 02:11 czasu zimowego, odjazd o 03:17 czasu zimowego;
11. IC 38172 Przemyślanin rel. Przemyśl Główny – Świnoujście; postój na stacji Wrocław Główny od 03:00 czasu letniego, odjazd o 03:05 czasu zimowego;
12. IC 83172 Przemyślanin rel. Świnoujście – Przemyśl Główny; postój na stacji Lubliniec od 02:53 czasu letniego, odjazd o 02:54 czasu zimowego;
13. IC 47010 Nightjet rel. Bohumin – Berlin; postój na stacji Racibórz od 02:46 czasu letniego, odjazd o 02:58 czasu zimowego;
14. TLK 45171 Rozewie rel. Bielsko-Biała Główna – Gdynia Główna; postój na stacji Gniezno od 02:43 czasu letniego, odjazd o 02:44 czasu zimowego;
15. TLK 54170 Rozewie rel. Gdynia Główna – Bielsko-Biała Główna; postój na stacji Poznań Główny od 02:20 czasu letniego, odjazd o 02:41 czasu zimowego.
News4Media/fot. iStock
7 komentarzy
pociągi we Wrocławiu to wielka porażka pod względem hałasu i zajmowanie infrastruktury potrzebnej dla kolei konnej.
My tez nie chcemy pociągów. Lepiej wyremontować tory do prestiżowych kurortów sudeckich: Karpacza, Kowar i Lwówka.
Dobrze że u nas w Pieszycach nie ma pociągów. Piekło dla pasażerów!!!
Apeluję do marszałka województwa odpuście sobie remont torów do Sobótki.Tu nikt nie chce pociągów. Ratujcie to co już się psuje, czyli linię do Lwówka!
We Wrocławiu ludzie są nieprzyzwyczajeni do pociągów, ponieważ do dzisiaj jeżdżą furmankami. Tak jak dziadowie zza Buga.
na naszym dworcu nic nie działa jak powinno.. zapowiedzi za ciche taśmociągi nie windy tak se pojada lub nie a schody ruchome to zwykle zasikane piszczą… Automaty zapchane knyszą czy innym paskudztwem… WROCŁAW GŁÓWNY
Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze.
To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny?
Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?
U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie „Gazecie Wrocławskiej”, ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.