Do Jakuszyc bilet droższy o 100 procent. Są protesty

Do Jakuszyc bilet droższy o 100 procent. Są protesty

Pisaliśmy o podwyżkach cen biletów w pociągach Kolei Dolnośląskich. O ile na niektórych trasach za bilety zapłacimy o 1 lub 2 złote więcej, to okazało się, że na trasie z Jeleniej Góry do Jakuszyc bilet w jedną stronę kosztuje teraz 12, 90, czyli prawie o 7 zł więcej. Cena wzrosła zatem o niemal 100 procent. Już pojawiły się głosy niezadowolonych turystów, rowerzystów i narciarzy. Taka podwyżka uderzy ich po kieszeni. W sieci pojawiły się protesty i apele o korektę cennika biletów KD.

- Mam nadzieję, że Koleje Dolnośląskie oraz zarząd województwa dolnośląskiego przemyślą nowy cennik i wprowadzą regulacje korzystniejsze dla mieszkańców Jeleniej Góry - mówi Jerzy Łużniak, prezydent miasta.

"Jeżeli na tym ma polegać promocja komunikacji publicznej, aby zmniejszyć presję osób przyjeżdżających do Jakuszyc w stylu jedno auto-jedna osoba, to stwierdzenie że idea sięgnęła bruku, to mało powiedziane" - komentują podwyżki internauci.

Skąd taka cena biletu na trasie Jelenia Góra - Jakuszyce?

Koleje Dolnośląskie postanowiły zmienić cenę biletów w ramach aglomeracji Szklarskiej Poręby. Teraz można będzie kupić bilet do stacji Szklarska Poręba Górna, a potem kupić nowy do stacji Szklarska Poręba Jakuszyce.

Oczywiście ma to odzwierciedlenie w cenie biletów. Do tej pory z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Jakuszyce można było dojechać (lub wrócić) za 6 zł. Teraz to będzie możliwe za 12,90 zł (w jedną stronę). KD zlikwidowały bowiem promocję na tej trasie w ramach taryfy Dobry Bilet i obowiązuje cena za przejechane kilometry.

"Zastanawiające jest, że jedna spółka UMWD - DPiN - buduje nowoczesny ośrodek na Polanie Jakuszyckiej, a druga - KD w tym samym czasie marginalizuje Polanę i jej użytkowników, wprowadzając drakońską podwyżkę! O ponad 100 procent! "- denerwuje się jeden z internautów.

Podkreśla, że taka wysoka cena biletu KD do Jakuszyc spowoduje, że droga krajowa nr 3 na odcinku Szklarska Poręba Huta - Harrachov znów zapełni się autami parkującymi na poboczach, szczególne w weekendy, bo parkingi na jakuszyckim terenie nie są w stanie pomieścić wszystkich chętnych.

Internauci podają jeszcze jedno rozwiązanie: Kupić za 7 zł w taryfie "Dobry Bilet" przejazd z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby Górnej, a potem za 4,90 zł według standardowego cennika bilet do Jakuszyc. Cena wyniesie wówczas 11, 90 zł. To wciąż jest  jednak ich zdaniem zbyt dużo.

Komentarze (25)

http

http

49 zł za bilet "Weekend z KD" to rozsądna oferta. Wychodzi 25 zł za dzień jazdy, czyli tyle co nic. Pociągi nie jeżdżą na powietrze, paliwo przecież kosztuje. Problemem jest natomiast za wysoka cena biletu Euronysa, za który w Kupuj Drożej zdzierają 40 zł, mimo że do wszystkich połączeń kolejowych dostępnych na tym bilecie KD dokładają najmniej. Koleje Dolnośląskie robią wszystko żeby zmusić ludzi do kupowania biletu Euronysa u nich za 40 zł (w Czechach kosztuje równowartość 25 zł), specjalnie w tym celu po raz kolejny podwyższyli cenę biletu z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby (niedawno była podwyżka o złotówkę, teraz kolejna), żeby ludzie nie kupowali biletu Euronysa w Szklarskiej Porębie u czeskiego konduktora/ W efekcie cena biletu z Jeleniej Góry do Szklarskiej Poręby w ostatnich 2 latach wzrosła o 50 procent (!). Dokładnie w tym samym celu likwidują teraz Dobry Bilet na odcinku Szklarska Poręba Górna - Jakuszyce. Koleje Dolnośląskie kombinują jak koń pod górkę z biletem Euronysa, nie zauważając, że przy okazji pozbywają się pasażerów i - co więcej - robią z siebie i Dolnego Śląska pośmiewisko nie tylko w Polsce, ale też przed sąsiadami z Czech i Niemiec, bo zachowanie KD stało się już przedmiotem drwin za granicą, przypominając absurdalne praktyki żywcem wyjęte z czasów komunizmu. Czego zaślepieni politycy rządzący KD nie widzą. To na pewno nie jest podejście propasażerskie, a jedynie mające na celu maksymalne wydojenie pasażerów z kasy! Na szczęście działania KD są tak nieudolne, że wciąż wychodzi porównywalna cena przy zakupie normalnego biletu do Harrachowa i dopiero tam kupnie biletu Euronysa u czeskiego konduktora. Warto tak kupować Euronysę tylko po to, żeby nie dać zarobić złodziejom z KD nienasyconym cudzymi pieniędzmi. W ten sposób cała kasa z tego biletu będzie spływać do Czech, a pazerne KD będą wozić ludzi za friko. Skoro bilet Euronysa kosztuje w KD 40 zł, to "Weekend z KD" powinien kosztować 80 zł, a przynajmniej 60-70 zł. Tak więc tu jest miejsce na podwyżki, a nie przy biletach, które inni sprzedają za połowę ceny obowiązującej Kupuj Drożej.

Chcieliście Koleje Dolnośląskie do Jakuszyc to teraz macie. Koleje Dolnośląskie najpierw wykurzyły PKS z linii do Jakuszyc robiąc promocje (oczywiście nie ze swoich pieniędzy tylko publicznych), a teraz gdy nie mają konkurencji windują ceny jak się tylko da. A podejrzewam że to nie koniec bo ta linia to żyła złota. Trzeba było wspierać PKS zamiast dawać zarobić spółce kolejowej zarządzanej z Wrocławia. PKS nie podniósłby tak mocno cen biletów, bo to komercyjna spółka żyjąca z dochodów z biletów i wiedzą, że to spowodowałoby odpływ pasażerów i upadek firmy. Koleje Dolnośląskie natomiast żyją z publicznych dotacji, które są stałe i niezależne od tego ile osób przewiozą. Mogą nawet wozić powietrze. Teraz najlepsze co można zrobić to naciskać na powiat, żeby w ramach Karkonoskiej Komunikacji Powiatowej uruchomiły autobusy do Jakuszyc. Tak jak kiedyś jeździły. Jak będzie konkurencja to KD opamiętają się i obniżą ceny biletów albo pójdą z torbami.

Podobnie na linii do Janowic. Geniusze marketingu z KD zlikwidowały bilet do Janowic za 4 zł i podwyższyły cenę biletu dokładnie w momencie gdy do Janowic zaczął jeździć PKS z biletami za 4 zł. Tym samym sami oddali trasę PKS-owi, bo nikt nie będzie przepłacał. To trzeba naprawdę być amebą umysłową, żeby w ten sposób oddawać samemu linię innemu przewoźnikowi. Każda komercyjna firma transportowa w mig by upadła przy takim zarządzaniu. Ale nie KD - one przecież utrzymują się z publicznych pieniędzy. Takich bezmózgów opłacamy z naszych podatków.

A kto wam każe jeżdzić
pociągiem?
Jechać taryfą i nie sapać,ćwoki,,

Takie pomyje jak ty są potrzebne- jedni cię biją, inni gwałcą a jeszcze innym ty robisz dobrze. Dobrze, że się z tym pogodziłeś bo na bank nic nie zmienisz. I możesz tu dalej pisać swoje gorzkie żale ale pamiętaj- człowiek ze wsi wyjdzie, wieś z człowieka nigdy.

A gdzie troll lwówecki? Już powinien zakończyć zdalne nauczanie...

Wystarczy że ty już jesteś i zaraz zrobisz chlew z dyskusji, świrze z Wsiocławia.

Już dawno powinni aresztować tego upośledzonego dekla z Wrocławia to co w każdym ogłoszeniu z koleją wypisuje treści obraźliwe i hejty o linii do Lwówka, czy mowa nienawiści bo ktoś jest miasta X czy Y.

Cenę biletu ZVON też Koleje Dolnośląskie niedawno podwyższyły prawie dwukrotnie. Oni specjalnie tak kombinują z cennikiem do Jakuszyc, żeby nie opłacało się kupować tego biletu u Czechów. Ale nadal wychodzi cena porównylwalna, więc lepiej kupić normalny bilet do Harrachowa i dopiero tam kupić bilet ZVON od czeskiego konduktora niż dać zarobić złodziejom z KD (cała kasa ze sprzedaży tego biletu wędruje do tego, kto go sprzedał). Albo jechać autem do Harrachowa i dopiero tam przesiąść się na pociąg.

Obserwuję c h a m s k i e zachowania konduktorów KD w pociągach prawie każdego dnia na trasie Legnica - Wrocław. Za co oni chcą podwyżki? Za nieprofesjonalizm i brak kultury? Dobrze opłaca się wysoko wykwalifikowaną kadrę, a nie pros taków wziętych prosto z ulicy, którzy zupełnie do niczego się nie nadają.

Prosta sprawa - jak nie ma pasażerów robi się promocje, jak jest ich za dużo promocje się likwiduje. Z jednej strony pasażerowie płaczą, że za drogo, z drugiej że za dużo ludzi w pociągu. Wszystkim się nie dogodzi, a rynek zweryfikuje, kto odpłynie a kto zostanie. Paliwo i parkingi za darmo nie są, drogi i miejsca parkingowe nie są też z gumy.Poza tym nikt z marudzących nie zapytał ile kosztuje ob sługa linii przez jakże wychwalane i najwspanialsze czeskie koleje.

Wypowiem sie tzw skrótem myślowym... Transport publiczny jest transportem publicznym i ma obowiązki... Ten "mądry" maszynista pewnie już by nie rozróżnił roweru od roweru hybrydowego... Tydzień temu jechałm KD z JG do Wrocka i conajmniej w jednym wagonie było kilka elektrycznych hlajnog i tam one przeszkadzały, mimo że mniejsze od bicykli i złożone leżały pod siedzeniami... Oczywiście rozumię, że Wrocław ma kompleksy WSI!, ale dziennie jest więcej wypadków we Wro niz z pożarem hulajnog w ciągu 10 lat. A tak na marginesie, jak raz w roku kozystam z usług przewoźnika, to teraz w JG po wejściu do pociągu KD, każe maszyniście czekać aż zapoznam się z regulaminem, no to kilka minut... Maszynista ma jechać bezpiecznie!!! To co powiedziałem nie znaczy, że zgadzam się z zachowaniem tego pana! Może jednak niech KD zacznie oferować usługi a nie kończyć pracę o 18 - tej....!

O znowu pan Łużniak zabłysnął mądrością "Mam nadzieję, że Koleje Dolnośląskie oraz zarząd województwa dolnośląskiego przemyślą nowy cennik i wprowadzą regulacje korzystniejsze dla mieszkańców Jeleniej Góry" a dlaczego on nie przemyślał nowego cennika MZK? Miesięcznie płacę o 30 zł wiecej, rocznie o 360 zł wiecej! a turysci raz na jakiś czas o kilkanascie złotych wiecej i jest wielki lament

Jeśli kogoś należałoby wsadzić do więzienia za zniszczenie kolei w regionie, to byłby nim Piotr Rachwalski - były prezes Kolei Dolnośląskich, który zlikwidował wszystkie pociagi na tej linii, przez co popadła ona w ruinę. Teraz natomiast próbuje wykurzyć prodecenta filmu, żeby nie dopuścić do remontu tej trasy. Rachwalski zawsze nienawidził tą linię, bo ma umysł starego PKP-iarza, który potrafi tylko niszczyć.

Linia turystyczna, wokół Park Krajobrazowy Doliny Bobru. Czekasz z rowerem wieczorem na ostatni pociąg powrotny a tu zamiast szynobusu przyjeżdża mały busik na 20 miejsc, gdzie ledwo człowiek się zmieści a co dopiero z rowerem. Oczywiście możesz tylko pocałować klamkę, radź sobie sam, a ****ski konduktor jeszcze odpowiada, że jego to nic nie obchodzi. Szynobus na jakiejś linii doznał awarii więc zabierano ten z Lwówka i takie rzeczy zdarzały się nagminnie bez żadnej informacji w rozkładzie. W ten sposób Koleje Dolnośląskie za czasów Rachwalskiego wygasiły frekwencję na tej malowniczej trasie a potem w ogóle zlikwidowały wszystkie pociągi.

Koleje Dolnośląskie to najbardziej dziadowska spółka kolejowa w Polsce!!!

Pamiętam spotkanie 17 marca 2017 w Lwówku na temat przyszłości kolei. Na spotkaniu przedstawiciele Marszałka, pani poseł, przedstawiciele PKP PLK i Kolei Dolnośląskich, radni miejscy i powiatowi i widownia. Podczas dyskusji padało wiele słów że linie trzeba wyremontować z tym że z PKP mówili, że trzeba to zrobić porządnie i podawali dużą kwotę, ktoś z KD podawał dużo mniejszą. Padło też pytanie bez odpowiedzi dlaczego marszałek nie uwzględnił linii w dofinansowaniu RPO którym dysponował. Najciekawsze były jednak rozmowy w przerwie. Nie bylem ich uczestnikiem ale nie mam problemów ze słuchem. Przedstawiciel Kolei Dolnośląskich (z Zarządu) podszedł do przedstawiciela PKP PLK i z uśmiechem stwierdził: “przecież zarówno wam i nam nie zależy tak na prawde na tym bo to nieekonomiczne” (moge coś przekręcić ale taki był sens). Pan z PKP odpowiedział cyt. : ja tak nie myślę. A obecna przy tym pani (chyba od marszałka) tylko się zaśmiała. Nie wszystko dokładnie pamiętam ale tak to wtedy zrozumiałem. Komu zatem zależało i zależy na naszej linii a kto tylko udaje że mu zależy ? Każdy niech sobie wnioski sam wyciągnie.

Koleje Dolnośląskie Legnica? SKANDAL ZA SKANDALEM.
To,że brakuje maszynistów nie znaczy,że Ci którzy jeżdżą będą stosowali przepisy z nieba wzięte? idąc śladem tej interwencji i takiego rozumowania,to powinni wyrzucać też tych z telefonami komórkowymi,których akumulatory częściej wybuchają od tych z wózka,poza tym jest ich sporo w każdym kursie,a nie sporadycznie jak w przypadku hulajnogi,czy wózka inwalidzkiego,bądź roweru? który to numer regulaminu wspomina o wózku i zakazie, a który o rowerze elektrycznym,a wózek inwalidzki to doczepiamy z tyłu za pociągiem???

Koleje Dolnośląskie to największe góԝno na dolnośląskich torach. Brud, smród, wszystko zarzygane knyszą przez wieśniaków z Wsiocławia. Na dodatek likwidują linie kolejowe (np. niedawno zaorali linię do Lwówka). Ta spółka powinna zostać ZLIKWIDOWANA!

Amongst the most effective media for promoting products, auto rickshaw advertising is the most feasible and effective option. It helps your communication reach to the masses in every nook and corner of the country. Moreover, auto rickshaw ads are also cost effective. With Prajapati, you can get a stand out performance from regular hoardings and boarding advertisements. As auto is a moving medium, it keeps on traveling to a different part of the cities, our auto-rickshaw advertisement in India service includes.It takes just a few minutes to grab customer attention. Selecting the best source of advertisement in a lower budget that promotes the business effectively is the best way to brand your project.
http

A Piwko w górach ile jesteście skłonni tam zapłacić. 10zł za 0,5 złotego trunku (cena sklepowa 2,20zł) to tam norma.

Piwko w Szklarskiej kosztuje tyle samo c w każdym normalnym sklepie. Więc przestań bredzić amebo umysłowa.

Koleje Czeskie rozkręcają frekwencję w pociągach do Jakuszyc a Koleje Dolnośląskie próbują ją wygasić, bo nie w smak jest im finansowania pociągów. Darmozjadów z KD należy w y p i e p r z y ć z tej linii i zatrudnić CD.

Jak to w krainie PIS'owskiej mogą być protesty , przecież oni tylko 13,14 dają, Polska jest już miodem płynąca....

LUDZIE RZĄD NIE MA SWOICH PIENIĘDZY WSZELKIE ROZDAWNICTWO IDZIE Z NASZYCH PODATKÓW!!!
IM WIĘCEJ TEGO BĘDĄ DAWAĆ, TYM PODATKI(CENY) SZYBCIEJ BĘDĄ ROSŁY!

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.