Dofinansowanie na usuwanie azbestu

Dofinansowanie na usuwanie azbestu

109 dolnośląskich gmin, w tym 19 z regionu jeleniogórskiego, otrzyma dofinansowanie na usuwanie rakotwórczego azbestu. Środki przekaże Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska. Program usuwania azbestu trwa już od ponad 10 lat, ale ciągle daleko jest do całkowitego usunięcia materiału niegdyś powszechnie stosowanego w pracach budowlanych.

WFOŚ zakwalifikował w naszym regionie do dofinansowania działania zmierzające do usunięcia azbestu w Jeleniej Górze, Janowicach, Jeżowie, Pieńsku, Zgorzelcu (gmina), Leśnej, Lubaniu (gmina), Świerzawie, Bolkowie, Mysłakowicach, Bolesławcu (miasto i gmina), Wojcieszowie, Kamiennej Górze (miasto i gmina), Piechowicach, Szklarskiej Porębie, Węglińcu, Bogatyni, Siekierczynie oraz Starej Kamienicy.
Dofinansowanie, jakie otrzymują gminy zależy od dochodów podatkowych gminy w przeliczeniu na jednego mieszkańca i może wynieść 100, 70 lub 40 proc. ponoszonych przy usuwaniu azbestu kosztów. Te koszty obejmują demontaż, zbieranie transport i unieszkodliwianie wyrobów zawierających azbest. Na środki mogą liczyć tylko te samorządy, które przeprowadziły inwentaryzację wyrobów zawierających azbest i realizują program usuwania azbestu zatwierdzony przez radę gminy.
Według założeń krajowego programu usuwania azbestu wszystkie wyroby zawierające szkodliwe włókna mają zostać zutylizowane do końca 2032 r.
 

Komentarze (1)

Gmina Podgorzyn w czarnej dziubdziuś !

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.