Jak wypadli ósmoklasiści?

Fot. Profil FB SP nr 13 w Jeleniej Górze

Tygodnie bez nauki w szkole, jedynie z nauczaniem zdalnym; egzamin w warunkach epidemicznych – to musiało się odbić na wynikach. Efekt: w skali kraju, województwa i regionu jeleniogórskiego uczniowie zdobywali nieco mniej punktów niż przed rokiem. U nas najlepiej poradzili sobie uczniowie z Jeleniej Góry, Karpacza i powiatu bolesławieckiego.

Z języka polskiego, w skali Polski, uczniowie zdobyli średnio 59 proc. punktów możliwych do uzyskania. To o 4 proc. mniej niż przed rokiem. Z języka angielskiego (który wybrało prawie 96 proc. uczniów) tegoroczny wynik to 54 proc., a 4 proc. mniej niż w 2019 r. Tylko z matematyką ósmoklasiści poradzili sobie odrobinę lepiej niż ich rok starsi koledzy. Uzyskali średnio 45 proc., przy 44 proc. wyniku w roku ubiegłym. Inna sprawa, że średni wynik poniżej 50 proc. trudno uznać za zadawalający.
Najlepiej w Polsce wypadli uczniowie z Mazowsza i Małopolski. W tych regionach średni wynik jest znacznie wyższy niż dla kraju. Z języka polskiego wynik minimalnie powyżej średniej krajowej mieli też uczniowie z Lubelszczyzny, Podkarpacia, Górnego Śląska i opolskiego. Z matematyki – uczniowie z lubelskiego, łódzkiego, podkarpackiego i podlaskiego, a z języka angielskiego – uczniowie z województwa śląskiego
Na Dolnym Śląsku ze wszystkich przedmiotów wynik był bliski średniej krajowej. Z języka polskiego i matematyki minimalnie niższy - odpowiednio: 58,83 proc. i 44,51 - a z języka angielskiego minimalnie wyższy: 54,96 proc.
Najsłabiej (ze wszystkich przedmiotów) egzamin napisali uczniowie z warmińsko-mazurskiego.
W województwie dolnośląskim zdecydowanie najlepsi byli uczniowie z Wrocławia i powiatu wrocławskiego, którzy ze wszystkich przedmiotów osiągnęli najlepsze wyniki, o 6 punktów wyższe niż średnia dla województwa z języka polskiego, o 11 punktów wyższe dla matematyki (Wrocław) i o 11 punktów wyższe dla języka angielskiego (Wrocław).
Bardzo dobrze wypadła też Jelenia Góra, Karpacz i powiat bolesławiecki. Angielski znakomicie napisali uczniowie z gminy wiejskiej Zgorzelec osiągając jeden z najwyższych wyników procentowych w województwie.
Z języka polskiego, z wynikiem 59,05 proc. jeleniogórscy uczniowie osiągnęli siódmy wynik w ujęciu powiatowym. Test nieznacznie lepiej napisali uczniowie z powiatów trzebnickiego, oławskiego, lubińskiego i legnickiego. Powiat bolesławiecki, z wynikiem 58,58 jest ósmy. Warto dodać, że w powiecie bolesławieckim rewelacyjnie wypadli uczniowie z gminy Bolesławiec, osiągając wynik na poziomie Wrocławia (65,37 proc.)
Wynik uczniów w powiecie jeleniogórskim to 56,96 (w Karpaczu – 61,22 proc); w powiecie kamiennogórskim 56,28 proc.; w lubańskim 55,7 proc. (w gminie Siekierczyn – 60,97 proc.), w lwóweckim – 52,62 proc.; w zgorzeleckim 52,66 proc.
Matematyka wypadła znacznie słabiej. Nigdzie uczniowie nie zdołali osiągnąć średniej krajowej i wojewódzkiej. 44,83 proc. średnio zdobyte przez absolwentów z Jeleniej Góry i tak daje im trzecie miejsce w porównaniu powiatowym (po Wrocławiu i powiecie wrocławski). Dziewiąty jest powiat bolesławiecki (42,88 proc.). Także z tego przedmiotu najlepiej poradzili sobie uczniowie z gminy wiejskiej Bolesławiec – 47,25 proc.
Wyniki uczniów w powiecie jeleniogórskim: 41,68 proc. (znów bardzo dobrze wypada Karpacz – 46,3 proc.); kamiennogórskim 40,31 proc.; lubańskim 40,87 proc.; w lwóweckim – 37.48 proc.; zgorzeleckim 38,34 proc.
Napisany z wynikiem 56,93 proc. test z języka angielskiego daje uczniom z Jeleniej Góry trzecie miejsce w województwie po Wrocławiu i powiecie wrocławskim. Wynik uczniów z powiatu bolesławieckiego 53,58 proc. to miejsce siódme (z tym przedmiotem świetnie poradzili sobie uczniowie z miasta Bolesławiec – 58,24 proc.).
Wyniki uczniów w powiecie jeleniogórskim: 49,9 proc. (ale w Karpaczu 61,46 proc.); kamiennogórskim 47,11 proc.; lubańskim 50,81 proc.(w mieście Lubaniu 57,37 proc,); w lwóweckim – 46,3 proc.(we Wleniu – 58,75 proc.); zgorzeleckim 51,73 proc. (W gminie wiejskiej Zgorzelec – aż 68,33 proc., czyli lepiej niż we Wrocławiu).
 

Komentarze (5)

Czyli znowu wychodzi, że wrocławskie szkoły dystansują wszystkie inne szkoły w województwie z kilkoma wyjątkami. Czy to podstawówki, czy szkoły średnie. Zero zdziwienia.

Kaleta Wam pozamyka!

Każdego Pierwszego Sierpnia, w rocznicę wielkiej samobójczej demolki, oddzielam głupotę i nieodpowiedzialność decydentów, naiwność i męstwo powstańców od wielkiej niesprawiedliwości i cierpienia, które spadły na zwykłych Warszawiaków.

Może we Wrocławiu nauczyciele po prostu uczą zamiast tylko zadawać referaty do domu i odpytywać z nich uczniów, a właściwa nauka na korepetycjach, bo tam można zarobić.

Warto zauważyć, że średnia Karpacza podwyższają uczniowie ze szkoły 707

Napisz komentarz

WERYFIKACJA
Poniższe zadanie ma na celu stwierdzenie, czy jesteś człowiekiem, a tym samym przeciwdziałanie spamowi.