Pompa spryskiwacza szyby przedniej to mała pompka, która podaje płyn ze zbiornika spryskiwacza do dysz spryskiwacza. Pompa jest zasilana przez silnik, który jest potrzebny do wytworzenia wystarczającego ciśnienia, aby wymusić płyn wzdłuż rur zasilających spryskiwacze i z dysz spryskiwaczy na przedniej szybie, reflektorach lub tylnej szybie.
Standardowy zbiornik płynu do szyb samochodowych jest zbudowany tak, aby służył przez wiele lat, ale te pojemniki czasami ulegają awarii. Jeśli zbiornik płynu przestanie prawidłowo utrzymywać płyn, ważne jest, aby wiedzieć, jak uzyskać zamiennik i jak go zainstalować w pojeździe. W przeciwnym razie, nie będziesz miał sposobu, aby oczyścić przednią szybę, jeśli staje się brudny podczas jazdy. Może to prowadzić do niebezpiecznych sytuacji podczas jazdy, zwłaszcza gdy drogi są brudne.
Pompa do wycieraczek Ridex 794W0005 służy do dostarczania wody do mycia i czyszczenia przedniej szyby szybko i skutecznie, tworząc ciśnienie do pompowania płynu ze zbiornika płynu do spryskiwaczy na przednią szybę, aby pomóc zmyć brud. Zestaw wycieraczek elektrycznych Ridex posiada pompę membranową oraz funkcję przycisku na przełączniku wycieraczek. Zestaw wycieraczek posiada również przewód zasilający i przewód uziemiający w wiązce przewodów do instalacji zestawu pompy spryskiwaczy. Wytrzymała konstrukcja zaprojektowana na lata użytkowania w Twoim pojeździe. Pompa spryskiwaczy Ridex nadaje się do autobusów, samochodów ciężarowych i dostawczych. Jest to bezpośredni zamiennik dla Twojej starej lub uszkodzonej.
Problemy z pompą spryskiwacza szyby przedniej
Jednym z częstych problemów jest sytuacja, w której silnik elektryczny pompy spryskiwaczy ulega awarii i nie uruchamia się po aktywacji przełącznikiem. W niektórych przypadkach, pompa nie działa, więc można usłyszeć, że silnik działa, gdy przełącznik spryskiwacza jest obsługiwany, ale płyn do spryskiwaczy nie rozpyla. Uszkodzona pompa (silnik) spryskiwacza musi zostać wymieniona. Istnieje kilka innych problemów, które również mogą spowodować, że spryskiwacze nie będą działać. Na przykład, korozja na złączu elektrycznym pompy spryskiwaczy lub problemy z obwodem elektrycznym mogą również spowodować, że pompa nie będzie działać. Nie wszystkie problemy z przedniej szyby spryskiwaczy są spowodowane przez problemy z pompą spryskiwaczy. Na przykład, nieszczelny lub zgnieciony wąż płynu może również spowodować, że spryskiwacze nie będą działać, nawet gdy pompa spryskiwaczy jest uruchomiona. Objawem rozłączonego węża jest wyciek płynu do spryskiwaczy gdzieś pod samochodem, gdy pompa spryskiwaczy jest uruchomiona. Zbiornik płynu do spryskiwaczy ze względu na swoje położenie jest również podatny na uszkodzenia lub pęknięcia, które mogą powodować wyciek płynu. Innym częstym problemem w temperaturach poniżej zera jest zamarzanie płynu w zbiorniku spryskiwacza, więcej przeczytasz poniżej.
Wymiana pompy spryskiwacza szyby przedniej
Wymiana pompy spryskiwaczy nie jest bardzo trudna, jeśli jest dobry dostęp do jej lokalizacji. W większości samochodów po prostu wskakuje ona do gumowej tulei zainstalowanej przy butelce. Kluczem do wymiany pompy jest jej ostrożne wyjęcie bez uszkodzenia gumowej tulei. Jeśli gumowa tuleja jest sucha, pomoże spryskanie jej silikonowym smarem. Nowa pompka spryskiwacza szyby przedniej.
Proces instalacji nowej pompy spryskiwacza szyby przedniej jest bardzo prosty. Najpierw trzeba będzie odłączyć starą pompę spryskiwacza szyby przedniej. Gdy już to zrobisz, podłącz nową pompę do połączenia elektrycznego, węży i zbiornika. Gdy wszystko jest podłączone, trzeba będzie przetestować pompę, aby upewnić się, że działa prawidłowo. Powinieneś to robić co kilka miesięcy, aby zapewnić sobie wydajność.
Po podłączeniu przewodu zasilania push-on do zbiornika płynu, usunąć wkładkę błotnika, aby uzyskać dostęp do zbiornika płynu. Następnie odkręć nakrętki i śruby trzymające zbiornik płynu do spryskiwaczy. Następnie zamontować nowy silnik i zbiornik płynu spryskiwacza. Aby oczyścić dysze spryskiwaczy i zapobiec wyciekaniu płynu, należy użyć WD-40 na uszczelki. Po zamontowaniu nowego silnika należy ponownie napełnić zbiornik nowym płynem do spryskiwaczy i przetestować pompę pod kątem prawidłowego działania.