To jest archiwalna wersja serwisu nj24.pl Tygodnika Nowiny Jeleniogórskie. Zapraszamy do nowej odsłony: NJ24.PL.

Słony rachunek za wczorajszy strajk na kolei

Brak uprawnień do dodawania komentarzy.
Słony rachunek za wczorajszy strajk na kolei

Ponad 400 tysięcy złotych będzie domagał się samorząd Dolnego Śląska od spółki PKP Przewozy Regionalne. - To kara za niedotrzymanie umowy z nami – mówi Jerzy Łużniak z zarządu województwa.

Wczoraj z powodu strajku pracowników Przewozów Regionalnych na Dolnym Śląsku nie wyjechało ok. trzystu pociągów, w tym jest kilkanaście z Jeleniej Góry: w stronę Wrocławia, Węglińca czy Szklarskiej Poręby.

- Zgodnie z naszą umową ze spółką, za niepodstawienie jednego pociągu Przewozy Regionalne płacą nam 1500 złotych kary. Gdyby zamiast pociągu podstawiony był autobus zastępczy, kara byłaby mniejsza – tysiąc złotych – wyjaśnia Jerzy Łużniak z zarządu województwa.

Autobusów zastępczych jednak nie było. - Będziemy domagali się ponad 400 tysięcy złotych od Przewozów Regionalnych – dodał Łużniak.

Spółka i tak ma spore kłopoty, dzień strajku oznaczał mniejsze wpływy ze sprzedaży biletów o ok. 280 tysięcy złotych. Kara od samorządu uderzy w nią jeszcze bardziej.

To o tyle paradoks, że współwłaścicielem Przewozów Regionalnych są samorządy wojewódzkie, m.in. samorząd Dolnego Śląska.

- To prawda, ale dla nas nie jest ważna spółka a pasażer – mówi J. Łużniak. - Nie podpisujemy umowy po to, by utrzymywać spółkę a po to, by przewozić ludzi.

Komentarze (4)

jezeli wspolwlascicielem sa samorzady wojewodzkie to postawic w stan upadlosci,a nie sciagac haracz z pracujacych po za tym obciazyc kosztami strajkujacych a nie jeszcze placic im za strajk jak za urlop

Anonimowy napisał:
jezeli wspolwlascicielem sa samorzady wojewodzkie to postawic w stan upadlosci,a nie sciagac haracz z pracujacych po za tym obciazyc kosztami strajkujacych a nie jeszcze placic im za strajk jak za urlop

Ci strajkujący też są pracownikami i także im się strajk po kieszeni odbije. Żartując Tobie np. nie powinni płacić za spóźnienie do pracy bo to obciąża pracujących :)

wystarczy tylko spojrzec na to zdjęcie wyżej które w całości obrazuje nędzę kolei. Wystarczy popatrzeć na pierwszym lepszym przejeździe kolejowym jak przejeżdża skład osobowy kilkunasto wagonowy i jadą w nim maksymalnie 10-12 osób.Po co to utrzymywac na siłę zgroza !!!!!

Już dawno (od usamorządowienia) nie "PKP Przewozy Regionalne" tylko "Przewozy Regionalne sp. z o.o." - czas się przestawić. Ta firma nie ma już nic wspólnego z PKP. Na PKN Orlen też nie piszecie chyba CPN?