Ten temat interesuje nie tylko kierowców, ale także wszystkich żyjących z turystyki. Chodzi o jak najszybszy i najłatwiejszy dojazd do Kotliny Jeleniogórskiej. O planowanych inwestycjach na drodze krajowej nr 3 na odcinku Bolków – Jakuszyce (granica państwa) rozmawiano w Szklarskiej Porębie z inicjatywy senatora Krzysztofa Mroza.

W spotkaniu, które odbyło się 22 kwietnia w Nadleśnictwie Szklarska Poręba wzięli udział Lidia Markowska, dyrektor wrocławskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad oraz projektanci a także lokalni samorządowcy z powiatów jaworskiego i karkonoskiego. Byli także przedstawiciele organizacji społecznych.

Senator Krzysztof Mróz podkreślił, że modernizacja drogi DK3 to strategiczna inwestycja dla Kotliny Jeleniogórskiej, o której przez wiele lat mówiono. Teraz staje się to faktem.

Ósmy wariant obwodnicy Kaczorowa

Po konsultacjach społecznych GDDKiA, opracował kolejny, już ósmy, wariant przebiegu obwodnicy Kaczorowa – poinformowała dyrektor wrocławskiego oddziału GDDKiA Lidia Markowska. -Obecnie prowadzona jest na tym obszarze inwentaryzacja przyrodnicza, która zakończy się w lipcu. Uzgadniane są także szczegółowe rozwiązania techniczne, np. z gminą Janowice Wielkie w kontekście strefy przemysłowej przy granicy z Jelenią Górą oraz sposobu wpięcia projektowanej drogi w obwodnicę Jeleniej Góry w Maciejowej. Opracowywany jest również najkorzystniejszy przebieg trasy w rejonie rezerwatu „Buki Sudeckie”.

Obwodnica Kaczorowa, choć nie jest odcinkiem długim, to jest szczególnie skomplikowana technicznie i przebiega w obszarze wrażliwym przyrodniczo. Każdy z obecnie rozważanych wariantów obejmuje budowę estakad lub tuneli.

Do końca bieżącego roku odbędzie się posiedzenie zatwierdzające ostateczny przebieg obwodnicy. Droga na odcinku Bolków-Jelenia Góra zostanie przebudowana w obecnym śladzie do standardu 2×2, czyli po 2 pasy ruchu w każdą stronę. Senator Krzysztof Mróz potwierdził zabezpieczenie finansowania tej inwestycji ze środków rządowych.

Od dłuższego czasu obserwujemy coraz większe trudności z realizacją inwestycji drogowych w Polsce. Wynikają one z licznych protestów ekologów, mieszkańców oraz interesariuszy. To niestety wydłuża czas ich realizacji. Sama budowa drogi to proces dość szybki, niestety dziś ponad 2/3 czasu zajmuje uzyskanie stosownych zgód i pozwoleń. – wyjaśnia Lidia Markowska, dyrektor oddziału GDDKiA we Wrocławiu.

Poprawić płynność ruchu na DK 3 w Jakuszycach

Ważnym zadaniem jest także modernizacja DK3 w okolicach Ośrodka Narciarstwa Biegowego i Biathlonu na Polanie Jakuszyckiej. Dobiega końca budowa Dolnośląskiego Centrum Sportu i trzeba zapewnić płynność ruchu na tej trasie. Celem planowanej inwestycji jest przede wszystkim poprawa bezpieczeństwa ruchu, zarówno jeśli chodzi o kierujących pojazdami jak i pieszych oraz rowerzystów.

W ramach inwestycji wybudowany zostanie ciąg pieszo-rowerowy, który pozwoli na oddzielenie ruchu turystycznego od ruchliwej drogi krajowej. Aby poprawić płynność ruchu na odcinku przebiegającym obok budowanego Dolnośląskiego Centrum Sportu, wykonane zostaną zjazdy, lewoskręt oraz pasy włączenia do ruchu. Dzięki wybudowanej sygnalizacji świetlnej, chodnikom i ścieżkom pieszo-rowerowym oraz oświetleniu tego odcinka nastąpi znaczna poprawa bezpieczeństwa. W drugim etapie zostanie przebudowany odcinek DK3 od Polany Jakuszyckiej do granicy państwa.

Obwodnica Szklarskiej Poręby

Nie można dłużej czekać z tą inwestycją, bowiem z na rok ruch samochodowy przez miasto rośnie. A po powstaniu na Polanie Jakuszyckiej DCS, jeszcze wzrośnie. Dlatego istnieje konieczność rozpoczęcia prac nad koncepcją obwodnicy dla miasta.

1 Komentarz

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.