Artur Lesicki, Marek Napiórkowski, Grażyna Auguścik, Melanidis Orchestra w 3-dniowym wydarzeniu. Dwa koncerty 25.11 i 26.11 o godz. 19:00 w Teatrze C.K. Norwida, a także warsztaty gitarowe z Arturem Lesickim w formie wykładów 27.11 o godz. 12:00 w JCK przy ul. Bankowej 28/30. Czyli tegoroczny JGJ FESTIVAL!

Czwartek, 25 listopada, Marek Napiórkowski  feat. Melanidis Orchestra premierowo wykonają album STRING THEORY. Jest to najnowsza płyta Marka Napiórkowskiego, czołowego polskiego gitarzysty jazzowego. Kompozycja to wieloczęściowa suita napisana na gitarę improwizującą, sekcję rytmiczną oraz orkiestrę AUKSO.
Brzmieniowym sercem płyty „STRING THEORY” jest orkiestra smyczkowa, która nie jest tłem do gitarowych improwizacji, ale równoprawnym partnerem, gdyż kompozycje od początku były tworzone na ten unikatowy i rzadko spotykany skład. Za orkiestrację odpowiada nagradzany nagrodami Fryderyk, wybitny aranżer Nikola Kołodziejczyk. Już na etapie kompozycji Napiórkowskiemu towarzyszyła myśl, by stworzyć niespotykane uprzednio w jego muzyce rozwiązania harmoniczno- melodyczne. Efektem jest pełna kolorów, oryginalnie i intrygująco brzmiąca muzyka.
W nagraniu płyty „STRING THEORY”, zrealizowanym w 2021 roku w Studio Koncertowym Polskiego Radia, wzięli udział: Orkiestra Kameralna AUKSO pod batutą maestro Marka Mosia, kontrabasista Max Mucha i perkusista Michał Bryndal. Album ukaże się nakładem AGORA Muzyka 21 listopada 2022 roku.

Piątek, 26 listopada, na deskach sceny pojawią się Artur Lesicki, Marek Napiórkowski, Grażyna Auguścik (więcej informacji o niej pod plakatem), Max Mucha i Paweł Dobrowolski.

Bilety na koncerty do kupienia na KupBilecik.pl albo w kasie Teatru.

Sobota, 27 listopada, GUITAR MEETING – intensywne warsztaty gitarowe prowadzone przez Artura Lesickiego w JCK. Jak zachęca „nauczyciel”: Do uczestnictwa namawiam wszystkich gitarzystów, którzy chcą znacząco poprawić swoją muzyczną świadomość oraz uzyskać skuteczne narzędzia metodyczne do dalszego rozwoju. Intensywne, kilkugodzinne gitarowe szkolenie prowadzone będzie w formie wykładów, w małej grupie. Obejmie zagadnienia związane z rozwojem i doskonaleniem umiejętności technicznych, gry akordowej i improwizacji w muzyce rozrywkowej i jazzowej. Technika, gra akordowa i improwizacja w różnych stylach. Wszechstronny rozwój umiejętności niezbędnych w pracy profesjonalnego gitarzysty.

Wstęp wolny – po wcześniejszej rejestracji. Liczba miejsc na warsztaty ograniczona! Zgłoszenia pod adresem: arturlesicki@gmail.com

W tym roku Artur Lesicki i Marek Napiórkowski do wspólnego koncertu zaprosili wyjątkową artystkę Grażynę Auguścik – wokalistkę, aranżera, kompozytora, producenta i lidera własnego zespołu. Przez amerykańskich krytyków zgodnie uznana jest za jedną z najciekawszych postaci na światowej scenie jazzowej.

Po ukończeniu studiów Grażyna Auguścik w Polsce i nagraniu swojej pierwszej płyty „Sunrise Sunset” w 1988 roku trafiła do słynnej amerykańskiej uczelni Berklee College of Music w Bostonie. Dyplom ukończenia szkoły otrzymała w 1992 roku z wyróżnieniem z rąk Philla Collinsa i Ala Jarreau. Od 1994 roku mieszka w Chicago, gdzie koncertuje, nagrywa własne płyty, bierze udział w wielu jazzowych i undergroudowych projektach nagraniowych innych artystów, prowadząc równocześnie własną wytwórnię płytową w wytwórni GMARecords. Nagrała, wyprodukowała i wydała do tej pory 19 płyt solowych, spośród których 11 we własnej firmie nagraniowej, w ponad 20 wzięła udział jako gość, a kolejne to remixy z jej głosem. Współpracuje z muzykami, których dobrze zna i ceni. Wśród nich są: John Medeski, Michael i Randy Brecker, Jim Hall, Toots Thielemans, Michał Urbaniak, Urszula Dudziak, Patricia Barber, Paul Wertico, John McLean, Kurt Rosenwinkel, Matt Ulery, Paulinho Garcia, Jarek Bester, Andrzej Jagodziński i wielu innych.

Jazzowym wydarzeniem 1996 roku („Don’t let me go”) było nagranie przez nią wokalnych wersji utworów znanych dotąd jedynie w wersjach instrumentalnych (Ron Carter, Kenny Garrett, Mulgrew Miller, Makato Ozone i inni).
W roku 1998 jej płyta „Pastels” zrealizowana wspólnie z Bogdanem Hołownią uznana została przez National Public Radio za jedną z najlepszych jazzowych płyt roku. Następny album „Fragile” znalazł się na prestiżowym TOP 20 JAZZ ALBUMS roku 2000. Wśród projektów zainspirowanych muzyką klasyczną, etniczną i latyno-amerykańską jej zainteresowania sięgają również do londyńskiej „underground music”, gdzie uznawana jest za zjawisko samo w sobie.

Nagrania z jej udziałem dla London Peace Frog Records i Underground Evolution w roku 2000 były na pierwszych miejscach brytyjskich list radiowych. Dwukrotnie, w 1998 i 2002 roku występuje na jednym z największych festiwali jazzowych na świecie Chicago Jazz Festival, następnie na Chicago World Music Festiwal w 2001, 2002, 2004 roku, oraz Concord Jazz Festival w Japonii w 2002 roku (wspólnie z Michael i Randy Brecker) oraz w 2004 na Elite Jazz Festival (wraz z Jim Hall Trio). Kolejna płyta „River”, wydana w 2002 roku, uznana została za jedno z największych wydarzeń muzycznych stawiając Grażynę w gronie 15-u najlepszych wokalistek jazzowych w Stanach (2002 Twirlie Nomination). Otrzymuje też prestiżową nominację dla najlepszej wokalistki 2002 roku w 22nd Annual Chicago MusicAwards.

W styczniu 2003, 2004, 2005 , 2006 i 2016 pismo „Jazz Forum Magazine” w plebiscycie publiczności przyznaje jej tytuł najlepszej wokalistki jazzowej. Udział w Fujitsu Concord Jazz Festiwal 2002 przynosi TOP VOCAL AWARD a płyta „Homage” Three for Brazil nagrana dla japońskiej Pony Canyon Records zostaje umieszczona przez „Swing Journal” na liście TOP 20 JAZZ ALBUMS w Japonii.

Równolegle do kariery wokalnej realizuje również karierę niezależnego producenta między innymi współpracując przy dwóch ostatnich płytach Patrycji Barber dla wytwórni Blue Note. W 2016 roku założyła fundację non for profit „Sounds and Notes” i w lutym 2017 roku zorganizowała 8-mio dniowy pierwszy festiwal w Chicago pt. „Chopin IN the City”.

Każda z jej płyt jest wydarzeniem artystycznym. Jej udział w festiwalach na całym świecie, takich jak: CJF, CWMF, FCJF, EJF, JVCJF i wielu innych, stawiają ją w gronie najlepszych wokalistek jazzowych. Album „The Light” wydany z początkiem 2005 roku to kolejne zaskoczenie dla krytyków i fanów jej muzyki. Jej następne projekty „Lulajże – The Lullaby for Jesus”, „Andanca” i „Live Sounds Live” zdobywają uznanie i znajduje się na listach nie tylko radiostacji jazzowych w Stanach, Europy i Azji. Jej kolejny projekt Chopin World Sound uznany został przez krytyka Chicago Tribune jako jeden z 10 najważniejszych wydarzeń w ostatnim 30 latach, w Chicago. Nowe projekty oczekiwane są z dużym zainteresowaniem zarówno wśród słuchaczy jak i krytyków na całym świecie.

Laureatka wielu prestiżowych nagród m.in. W roku 2011 otrzymała tytuł Wybitnej Polki w USA przyznany przez Stowarzyszenie Wspólnota Polska, oraz Nagrodę Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz Prezydenta miasta Słupska, za wybitne osiągnięcia, w 2017 roku dostała srebrny medal Gloria Artis przyznany przez Ministra Kultury i dziedzictwa Narodowego, a w 2018 roku otrzymała nagrodę od TV Polonia “Artystka bez granic”.

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Andrzej Buda

Zgłoś za pomocą formularza.