Jeleniogórzanka uwierzyła mężczyźnie, podającego się za pracownika banku. Przedstawił jej w historię o tym, że ktoś wykorzystał jej dane w celu wzięcia kredytu. Oszust polecił pokrzywdzonej zainstalować aplikację, za pomocą której z konta jeleniogórzanki przelał na inne, według niego bezpieczne konto zaciągnięty po jego namowie kredyt w wysokości 20 tysięcy złotych.

Oszuści wymyślają coraz to nowsze pomysły na wyłudzanie pieniędzy. Wczoraj (28.11.23r.) policjanci z Komisariatu I Policji w Jeleniej Górze przyjęli zawiadomienie w sprawie oszustwa. Mężczyzna podszywając się pod pracownika jednego z banków, poinformował pokrzywdzoną o tym, że ktoś na jej dane złożył wniosek kredytowy, a następnie nakłonił ją do zainstalowania na swoim telefonie aplikacji, za pomocą, której poprzez sieć Internet uzyskał dostęp do jej rachunku bankowego. Oszust przelał z jej konta na inne, według niego bezpieczne 20 tysięcy złotych. Pieniądze pochodziły z kredytu zaciągniętego przez pokrzywdzoną, który według dzwoniącego miał być gwarancją, że nikt inny już nie wykorzysta jej danych w celu wyłudzenia pieniędzy.

Apelujemy o ostrożność i przypominamy, że policjant ani pracownik banku nigdy nie poprosi Cię o wpłacenie pieniędzy na inne konto bankowe, podanie kodów blik czy zainstalowanie aplikacji na urządzeniach. W przypadku podejrzanych telefonów rozłącz się i zweryfikuj informację, dzwoniąc samemu do banku lub udając się do najbliższej placówki!

Policja przestrzega przed instalowaniem różnych aplikacji, za pomocą których oszuści przejmują kontrolę nad naszymi mobilnymi urządzeniami. Nie należy nikomu udostępniać danych do logowania w bankowości elektronicznej i mobilnej; nie należy udostępniać danych poufnych dotyczących kart płatniczych ani przesyłać skanów swojego dowodu osobistego.

Fot. iStock, info. KMP Jelenia Góra (Edyta Bagrowska)

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.