Tak, tak – już zakończył się 13. Międzynarodowy Festiwal Teatrów i Kultury Awangardowej PESTKA 2022.
Idiom: BEZ PRZYSZŁOŚCI? KONIEC!

Ale ten festiwal ma przed sobą przyszłość, co zapowiedział oficjalnie w wystąpieniu podczas gali kończącej PESTKĘ, Prezydent Jeleniej Góry, Jerzy Łużniak, a powtórzył Łukasz Duda. Miejmy nadzieję, że nie wydarzy się nic, co spowoduje, że te plany trzeba Będzie zmieniać. Ale zanim zapowiemy 14. PESTKĘ, podsumujmy tę trzynastą: W dniach od 28 kwietnia do 3 maja zaprezentowano 13 spektakli z Polski, Niemiec i Czech, 4 koncerty, 5 warsztatów i 6 paneli dyskusyjnych. Widownie na wszystkich spektaklach były zapełnione praktycznie do ostatnich miejsc – także ta największa, czyli w Teatrze im. Cypriana Kamila Norwida. Dyskusje były momentami bardzo ożywione, wyrażane opinie często zaskakiwały. Słowem PESTKA wyrasta na sporą, mocno ukorzenioną roślinę. W tym roku, zgodnie z tradycją, również przyznano dwie nagrody. Jedną, Kryształową Pestkę przyznaje jury festiwalowe – zdobył ją spektakl „Romans” w reżyserii i wykonaniu Natalii Sakowicz. Swoją nagrodę – Press Pestkę przyznają także przedstawiciele mediów, akredytowani przy festiwalu – otrzymał ją spektakl pt.”Mury Krzyczą, albo Uliczna Śpiewka” w reżyserii Magdaleny Drab w brawurowym wykonaniu Rafała Derkacza i Alberta Pyśka .

UL

Więcej o PESTCE w najbliższym numerze „Nowin Jeleniogórskich”, który ukaże się 10.05.2022 r.

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.