Tradycyjne awizo wkrótce odejdzie do lamusa. Klienci Poczty Polskiej będą kontrolować swoje przesyłki za pomocą mobilnej aplikacji. Państwowa spółka ogłosiła właśnie, że podpisana została umowa na utworzenie narzędzia.

Kompleksowe narzędzie informatyczne

Takimi słowami nowe przedsięwzięcie reklamuje Poczta Polska w swoim komunikacie. Aplikacja mobilna i panel do zarządzania przesyłkami mają być narzędziami, które pomogą Polakom w prosty i wygodny sposób decydować o losach paczek. W sposób zdalny będzie można śledzić postęp usługi od nadania aż po doręczenie tradycyjne lub do automatu paczkowego.

Cyfryzacja wielu sfer życia skokowo przyspieszyła i firma usługowa musi odpowiadać na oczekiwania klientów oraz rynku lepiej, szybciej i sprawniej. Wyrazem tego jest przygotowanie aplikacji mobilnej oraz panelu do zarządzenia przesyłkami on-line, co jest szczególnie ważne w dobie rozwijającego się eCommerce. Już wkrótce nasi klienci za pomocą kilku kliknięć będą mogli nadać i odebrać przesyłkę, sprawdzą jej trasę czy znajdą pobliskie placówki pocztowe oraz punkty odbioru – wyjaśnia Tomasz Zdzikot, prezes PP.

Umowa podpisana, można działać

Jak twierdzi Zdzikot, należy podkreślić, że oprogramowanie stworzy podmiot z grupy kapitałowej Poczty Polskiej, czyli spółka Poczta Polska Usługi Cyfrowe. Wewnętrzna umowa obejmuje projekt, wytworzenie oraz późniejsze wdrożenie aplikacji na smartfony oraz panelu do obsługi za pomocą komputera. Decyzja o poszerzeniu oferty jest częścią trzyletniej strategii państwowego przewoźnika, na którą PP planuje przeznaczyć ok. 1,2 miliarda złotych.

Poczta Polska rozwija swoje usługi kurierskie, aby jak najlepiej odpowiadać na potrzeby klientów. Wprowadzane zmiany dotyczą zarówno inwestycji w sortery paczkowe, rozszerzamy sieć punktów odbioru, modernizujemy flotę samochodową, zmieniamy ofertę Pocztex. Jednocześnie przygotowujemy rozwiązania informatycznie dedykowane bezpośrednio klientom, bo bez informatyzacji nie ma nowoczesnych usług we współczesnym świecie – wyjaśnia Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

News4Media/ fot. rpo.gov.pl

2 komentarze

  1. Problemem poczty polskiej nie jest brak aplikacji do obsługi paczek, a nieskuteczność doręczeń. Dlatego klienci wybierają InPost i jego paczkomaty, w których odbieram przesyłki kiedy chcę i tak jak chcę. Nie muszę też paczki szukać po Orlenach, Żabkach czy Biedronkach , ani stać w kolejce po przesyłkę na poczcie, dzień później po otrzymaniu awiza…

  2. Poczta polska niech się zapakuje do pudełka i wyślę gdzieś daleko… Nikt ich nie odbierze, bo będzie awizo… Oni sobie wymyślili, że będzie nowatorska aplikacja, nawet chcą mieć nowatorskie paczkomaty… O kilka lat za późno. O kilka decyzji marketingowych za daleko. Skupcie się na sprzedaży kalendarzyków z papajem, a usługi pocztowe zostawcie fachowcom.

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Andrzej Buda

Zgłoś za pomocą formularza.