Od poniedziałku 10 stycznia Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad rozpoczyna cykl spotkań informacyjnych dla mieszkańców gmin, przez które (w różnych wariantach) przebiegać będą przebudowywana autostrada A4 między L:egnica i Wrocławiem i budowana  droga ekspresowa S5 od Sobótki do Bolkowa. Spotkania potrwają do końca lutego.

Spotkania zaplanowane zostały w 21 gminach, przez które przebiegają warianty tras A4 i S5 opracowywane w ramach Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego z elementami koncepcji programowej (STEŚ-R). Terminy spotkań wyznaczone zostały w okresie od 10 do 28 stycznia oraz od 14 do 28 lutego 2022 roku, z wyłączeniem ferii szkolnych w województwie dolnośląskim. 
Obejmują następujące lokalizacje: Krotoszyce, Legnica, Legnickie Pole, Wądroże Wielkie, Udanin, Kostomłoty, Kąty Wrocławskie, Mietków, Żarów, Kobierzyce, Żórawina, Wrocław, Sobótka, Jordanów Śląski, Marcinowice, Świdnica, Jaworzyna Śląska, Świebodzice, Strzegom, Dobromierz oraz Bolków. 

– Podczas spotkań projektanci zaprezentują proponowane warianty przebiegu tras A4 i S5 oraz będą odpowiadać na pytania społeczeństwa. W czasie spotkań, jak i po ich zakończeniu każdy będzie mógł zgłosić swoje propozycje i przekazać ewentualne uwagi lub sugestie na specjalnym formularzu – zapowiada GDDKiA.  

Materiały informacyjne dotyczące przedsięwzięcia będą dostępne na stronie: https://a4-s5-stesr.pl/. Ankiety będzie można składać w ciągu 14 dni od dnia spotkania informacyjnego: dla drogi ekspresowej S5 pocztą na adres: Multiconsult Polska Sp. z o.o., Biuro we Wrocławiu, ul. Zelwerowicza 20, 53-676 Wrocław, lub mailowo: wroclaw@multiconsult.com.pl. 

– dla autostrady A4 pocztą na adres: IVIA S.A , Al. W. Roździeńskiego 91, 40-203 Katowice, lub mailowo: a4wroclaw-legnica@ivia.pl

Najważniejszym celem inwestycji jest rozbudowa autostrady A4 do drogi dwujezdniowej, trzypasowej oraz budowa dwujezdniowej, dwupasowej drogi ekspresowej S5. Dzięki temu poprawi się bezpieczeństwo na sieci dróg. Dostępność transportowa terenu Dolnego Śląska będzie generować zwiększenie inwestycji gospodarczych na tym obszarze, a co a tym idzie zostanie zapewniona spójność gospodarcza i terytorialna makroregionu. Zwiększy się mobilność mieszkańców, a przez to dojdzie do zwiększenia rozwoju różnych form turystyki. Zmniejszy się natężenia ruchu na istniejących drogach krajowych i autostradzie, poprzez przejęcie ruchu tranzytowego, co wpłynie na poprawę warunków życia mieszkańców w regionie. Natomiast aktywność gospodarcza rejonu spowoduje powstanie nowych miejsc pracy oraz rozwój istniejących Specjalnych Stref Ekonomicznych. 

Według założeń projektantów szczególnie istotna dla naszego regionu droga S5 zaczynać się będzie, w zależności od wariantu, na projektowanym w ramach niniejszego zadania węźle Mirosławice (A4/S5) lub nawęźle Olbrachtowice (S8/S5)
Odcinek projektowanej drogi ekspresowej S5 skończy się na węźle Bolków. Długość wyniesie ok. 50 km.

Fot. i mapa GDDKiA

5 komentarzy

  1. śmieć z wsiocławia Reply

    Tylko nie uruch amiajcie bezpośrednich samochodów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zas yfią i zas rają całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program „Lato z KD”, w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmie rdzącej wodzie ryby pływają do góry brzuchami: wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzuchami-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie ka łowe. Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i sr ają prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne ty łki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.

    • wieśniak z fsiocłafia Reply

      Wrocław to główny śmietnik dolnośląskiej ziemi. Brud, sm ród, prostactwo. Nie wielu zostało rodowitych wrocławiaków. Miłych, kulturalnych i przede wszystkim inteligentych. Większość to ho łota z zabużańskich wsi. Pato-kołchoz. Wstyd mieć taką stolicę województwa.

      • sraka klocławiaka Reply

        Dawno nie byłem w Wrocławiu ale jest po staremu. Dalej wali knyszą, wieśniakom wrocławskim wali z pod pach, nawet z pod butów wali skarpetkami. Pociągi autobusy tramwaje całe zasyfione. Kto te bydło spłodził?

        • Wsiocław chlew Polski Reply

          Bo Każdy wrocławiak to szczochopij i kałożerca i nie myje się nigdy od 45 go roku tylko psy go wylizują…

  2. wsiocławiak wszawiak Reply

    U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie „Gazecie Wrocławskiej”, ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

Write A Comment


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

887732136

Zgłoś za pomocą formularza.