Na liście inwestycji, przyjętych do realizacji w przyszłym roku przez radnych sejmiku dolnośląskiego, jest kilka, ważnych dla naszego regionu. Między innymi rewitalizacja linii kolejowych nr 345 i 308 na odcinku Mysłakowice – Kowary – Kamienna Góra oraz utworzenie pracowni leku cytostatycznego w Wojewódzkim Centrum Kotliny Jeleniogórskiej. W planach są także inwestycje drogowe. Przyszłoroczny budżet Dolnego Śląska będzie rekordowy i sięga ponad 1,7 miliarda złotych. Najwięcej pieniędzy zarezerwowano na transport i ochronę zdrowia.

Mieszkańców Kotliny Jeleniogórskiej ucieszą się, że wśród planowanych inwestycji są między innymi przebudowa drogi z Lwówka Śląskiego do Pasiecznika oraz dokończenie budowy obwodnicy Piechowic i przebudowa mostu w Platerówce.

Zaplanowano ponadto między innymi modernizację szpitala w Janowicach Wielkich oraz utworzenie pracowni leku cytostatycznego w WCSKJ.

Sfinansowane zostaną inne ważne projekty, m.in.: Nowy Szpital Onkologiczny, staże podyplomowe dla lekarzy i dentystów, czy opracowanie dokumentacji projektowej dla budowy mostu w Oławie.

W przyszłym roku Dolny Śląsk planuje wyższe o 474 mln zł wydatki ogółem w porównaniu z uchwałą budżetową na rok 2021. O 280 mln zł wzrosną także wydatki na inwestycje i kolejny rok z rzędu nasz region nie będzie wpłacał do budżetu państwa tzw. „janosikowego”. Województwo dostanie w przyszłym roku również wyższą subwencję z budżetu państwa. Jej kwota sięgnie 183 mln zł.

Zamierzamy utrzymać wysoką dynamikę rozwoju i kontynuować w najbliższym czasie realizację naszych flagowych projektów, jak Nowy Szpital Onkologiczny, czy Dolnośląskie Centrum Sportu w Jakuszycach. Nie zwalniamy tempa tym bardziej, że przed nami nowy okres programowania funduszy unijnych i wynegocjowana przez nas rekordowa kwota wsparcia, która zasili Dolny Śląsk – wyjaśniał marszałek Cezary Przybylski.

Sejmik województwa dolnośląskiego nie planuje w przyszłym roku zaciągać kredytu. W sumie na zadania finansowane z udziałem środków zagranicznych zaplanowana została kwota 468 mln zł i jest ona wyższa od tegorocznej o 50 mln zł.

Największa część przyszłorocznych wydatków przeznaczona zostanie na transport i ochronę zdrowia. Największe wydatki w przyszłorocznym budżecie zapisano na transport – aż 917 mln zł. To o blisko 194 mln więcej niż w roku 2020. Środki te posłużą m.in. na rewitalizacje linii kolejowych, na co przeznaczono przeszło 358 mln zł. W ramach wieloletnich inwestycji wyremontowane zostaną m.in.: linie kolejowe nr 345 i 308 na odcinku Mysłakowice – Kowary – Kamienna Góra; linia kolejowa nr 372 na odcinku Bojanowo – Góra Śląska, czy linia kolejowa Srebrna Góra – Bielawa.

Zaplanowano także modernizacje dróg wojewódzkich, na co w najbliższych latach ma zostać przeznaczonych 160 mln zł. W planach jest m.in. przebudowa drogi wojewódzkiej nr 324 na odcinku Niechlów – Załęcze oraz nr 340 na odcinku Ścinawa – Oleśnica. W ramach realizacji Trasy Sudeckiej ruszy budowa kolejnego etapu obwodnicy Dzierżoniowa w ciągu drogi wojewódzkiej nr 382.

Na ochronę zdrowia zarząd województwa w przyszłym roku chce przeznaczyć niemal 278 mln zł. Wśród planowanych inwestycji wskazano m.in.: budowę budynku nowych oddziałów pediatrycznych w wałbrzyskim Szpitalu im. A. Sokołowskiego, rozbudowę pawilonu zakaźnego dla Wojewódzkiego Szpitala im. J. Gromkowskiego we Wrocławiu, przebudowę bloku operacyjnego Wojewódzkiego Szpitala Specjalistycznego w Legnicy czy przebudowę i adaptację Wojewódzkiego Centrum Szpitalnego Kotliny Jeleniogórskiej na potrzeby utworzenia transgranicznego centrum kompleksowej rehabilitacji pocovidowej

Ponad 17 mln zł ma zostać przeznaczone na inwestycje w sanatoriach.

Na kulturę w przyszłorocznym budżecie zapisano prawie 100 mln zł, ponad 97 mln zł przeznaczonych zostanie na rozwój regionalny, a ponad 94 mln zł na edukację i naukę.

21 komentarzy

  1. Kolejasz z lwufka Reply

    Na szczęście nic nie wspominajom o linii do lwufka. Uf…

    • troll lwówecki Reply

      W śladzie rozkradzionej linii kolejowej nr 283 będzie budowana CYKLOSTRADA DOLNOŚLĄSKA, o którą od lat walczą społecznicy. Pisali o tym niedawno. A z linii kolejowych wymienionych w artykule w pierwszej kolejności powinni zrobić Srebrna Góra – Bielawa. Pociągi do Bielawy już jeżdżą, więc wystarczy przedłużenie trasy, a w następnym etapie oczywiście do Radkowa.

      • Komitet Obrony Lwówka przed Koleją w pierwszej kolejności popiera rewitalizację linii kolejowej nr 372 do Góry Śląskiej. Dla mieszkańców Góry Śląskiej oferujemy resztki starych szyn i wiele innych materiałów staroużytecznych z naszej starej linii. My potrzebujemy czystego szlaku, żeby móc wylewać asfalt na Trasę Doliny Bobru, czyli komfortową ścieżkę rowerową budowaną w ramach projektu Cyklostrada Dolnośląska. W Górze Śląskiej na taki tani i ekologiczny transport nie mogą liczyć, więc nich chociaż mają te pociągi. I tak żaden bogaty turysta z Niemiec nie przyjedzie do Góry Śląskiej, nie to, co do nas, do naszego pięknego Lwówka.

        • Na sąsiednim portalu piszą o nowoczesnych stacjach ładowania wozów LKK . To dobre dofinansowanie w tym Lwówku macie :))))))

          • Oszczędzę sobie sm rodu, ty zmutowany ws iocławski odprysku nocnika, wąchaj krecika cienki jak zupa więzienna mutancie z Ukrainy. Jakby twoja matka wiedziała co urodzi, to by sobie sama skrobane zrobiła łyżką stołową, wyj ebany łamago, walony w od byt przez bażanty z mongolii. Twoi rodzice muszą mieć pole, bo skąd wzięliby takiego buraka jak ty? Znudziło ci się oddychanie prostym nosem? Masz ryj jakby cię twój stary nie dokończył ty zapchlony pawianie z du pą jak kalosze starej pi zdy. Wyglądasz jakbyś wsadzał sobie palec w du psko ty spłodzony w miejscu gdzie psy chu jcami wodę pompują matkoje bco. Daj mi namiar do siebie w tym Ws iocławiu a już zadbam, żebyś znalazł się tam gdzie twoje miejsce szc zochu, czyli w sza mbie pośród innych gó wien.

          • Duch Gór

            Linia do Lwówka, jak najbardziej TAK, linia do Kowar jak najbardziej TAK, Linia do Sobótki NIGDY! To już zostało dawno postanowione, a tory dawno rozkradzione przez okolicznych mieszkańców. Nikt nie bedzie finansował linii kolejowej dla jednego upośledzonego umysłowo trolla z Wrocławia, który wyzywa i obraża wszystkich.

          • troll wsiocławski

            Ja też jestem za likwidacją kolei we Wrocławiu. U nas przez wroclawskie osiedle Pracze jadą rycząc ,szczególnie w nocy. Satysfakcje maja że meczą spiacych po pracy. Na 15 przejezdżajacych 3 maja zwykly stonowany sygnał. Reszta to zwykła hołota.

          • Marcin Medyk z Kluczborka

            Masakra czytam różne fora na temat PKP i nigdzie nie ma takich idiotów co tu. Trole z Wrocławia mieszkają w dziurach zabitych dechami i zazdroszczą innym miastom że są atrakcyjne i odwiedzają je tłumy turystów. Na kolana trole z Wrocławia bo te miasta życie wam uratowały. Gdyby nie kurorty to byście w swoich oborach pozdychali.

          • Hołota z Wsiocławia

            Myślicie, że gdy pociąg pędzi z prędkością 130 km/h, to nie da się go pomalować farbą? Wrocławski chuligan i to potrafi! Przeczytajcie jak wandale z Wrocławia niszczą nowe pociągi Kolei Dolnośląskich, malując je farbą nawet gdy te jadą: wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,114883,24194952,pomalowal-jadacy-130-km-h-pociag-kolei-dolnoslaskich-sa-nowe.html . Szkoda nowoczesnych hybryd na linie opanowane przez wrocławską chuliganerię. Panie marszałku, proszę nie marnować w ten sposób publicznych (czyli naszych) pieniędzy!

          • KODLKPM

            CZARNA LISTA DOLNOŚLĄSKICH MIKOLI !!!

            Uwaga! Podajemy listę mikoli zidentyfikowanych z imienia i nazwiska aktywnie hejtujących na portalach internetowych starania o reaktywację niektórych lokalnych linii kolejowych na Dolnym Śląsku, gdzie także zniesławiają oraz wulgarnie obrażają różne osoby. Trolle te szczególnie upodobały sobie linię kolejową Jelenia Góra – Lwówek Śląski, gdzie Koleje Dolnośląskie niedawno zlikwidowały wszystkie pociągi a lokalne społeczności aktualnie walczą o ich przywrócenie.

            Paweł Kukurowski alias „Leuthen”
            Bezrobotny historyk z Wrocławia, naczelny troll stale hejtujący Lwówek na wszystkich portalach, który nienawidzi za to, że są tam historycy, którzy publikują więcej książek od niego i których uważa za konkurencję. Podszywa się pod różne znane osoby (np. byłego sołtysa Marczowa) i nagminnie zniesławia regionalnego historyka Szymona Wrzesińskiego. Troll wreszcie został zidentyfikowany z imienia i nazwiska na stronie Polskiego Radia Wrocław: radiowroclaw.pl/articles/view/91891/Samorzad-wojewodztwa-dolnoslaskiego-przejmuje-od-PKP-100-km-linii-kolejowych

            Piotr Rachwalski
            Sfrustrowany mikol z Wągrowca, który publikuje na Facebooku wpisy ośmieszające kolej do Lwówka Śląskiego i miasto. Wcześniej jako prezes Kolei Dolnośląskich zlikwidował wszystkie pociągi do Lwówka i wygasił frekwencję na tej linii. Zamiast pracować dzień w dzień spamuje internet głupimi wpisami o tematyce kolejowej, przez co najpiew wyleciał ze stołka prezesa Kolei Dolnośląskich, a teraz wywalono go z kolejnej posadki – dyrektora Parku Wodnego Aqua-Zdrój w Wałbrzychu.

            Kamil Styrna
            Krzysztof Czarnecki
            Maciej Miłosz
            Wiktor Lis
            Piotr Kowalski
            Pięć trolli ze Świdnicy obrażających mieszkańców Lwówka Śląskiego na dolnośląskich portalach i hejtujących pociągi do Lwówka. Pierwszy z wymienionych użytkowników znany jest również z portalu „Rynek Kolejowy”, gdzie zakłada dziesiątki fakekont.

            Radosław Miśta
            Grzegorz Jóźwicki
            Adolf Warski
            Rafał Skrzatek
            Marek Świtalski
            Jakub Adamczyk
            Dariusz Wojciechowski
            Tomasz Warszawski
            Adam Mikołaj Maćkowiak
            Bartosz Jewsiewicki
            Damian Chrustowski
            Maciej Gorzechowski
            Robert Mitura
            Jacek Kaźmierczak
            Jacek Wielgus
            Emil Sawicki
            Tomek Janiszewski
            Jarosław Lizak
            Kamil Oroń
            Andrzej Sosna
            Kamil Cywicki
            Michał Dadełło
            Marek Robert Hejduk
            Alojzy Krzywonos
            Marek Kramarz
            Dominik Sieradz
            Mieczysław Dziki
            Nikodem Mrówczyński
            Mateusz Lalka
            Henryk Grabiarz
            Paweł Henryk Włotkowski
            Szymon Świątek
            Jakub Bartz
            Michał Kubicki alias „paragraf225”
            Przemek Kaczałko
            Mikole głównie z Wrocławia i okolic, zidentyfikowane z imienia i nazwiska na podstawie komentarzy na Facebooku oraz kolejowych forach, piszące anonimowo też na innych portalach. Wywołują kłótnie i obrażają mieszkańców z okolic Jeleniej Góry i Lwówka Śląskiego.

            Grzegorz Oleś „Światowid”
            Troll z Przesieki, przewodniczący Komitetu Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych (KODLK), który zamiast ratować lokalne linie kolejowe wywołuje albo podsyca w internecie kłótnie mające na celu torpedowanie remontów tych tras.

            Jakub Madrjas
            Michał Szymajda
            Kamila Bielawska
            Redaktorzy i moderatorka „Rynku Kolejowego” (zwanego w środowisku kolejowym nie bez powodu „Rynsztokiem Kolejowym”), którzy wykorzystując swoje uprawnienia moderatorskie preparują dyskusje aby były zgodne z ich poglądami, obrażają różne osoby, publikują zniesławienia osób zaangażowanych w działalność na rzecz ratowania lokalnych linii kolejowych, rozpowszechniają nieprawdę, sabotują wysiłki o ratowanie niektórych linii kolejowych na Dolnym Śląsku itd. Podobna aktywność też na Facebooku i prawdopodobnie też innych portalach.

            Marcin Medyk
            Adwokat z Kluczborka (zam. Kluczbork, ul. Krakowska 22), który zamiast dbać o przestrzeganie prawa obraża na różnych portalach osoby, z którymi nie zgadza się w poglądach, nęka te osoby, spamuje portale hejtem i wyzwiskami oraz publicznie zniesławia byłego sołtysa Marczowa.

            Artur Kotlarek
            Mikol ze Świeradowa (piszący też pod nickiem „kociol2009”, „kaja805” i innymi), który uważa swoją linię do Świeradowa za pępek świata, w związku z czym hejtuje reaktywacje innych okolicznych linii, spamuje lokalne fora z wielu nicków i zmienia oceny przy komentarzach za pomocą skryptów.

            Michał Nadolski
            Agnieszka Szymkiewicz
            Pseudodziennikarze świdnickiego szmatławca Swidnica24.pl, którzy odpowiadają za obelżywe wyzwiska pod adresem mieszkańców Lwówka Śląskiego pojawiające się na tym portalu przy artykułach o tematyce kolejowej.

            Powyższa lista ma charakter informacyjny i ma na celu ostrzeżenie czytelników, miłośników kolei i osoby z branży kolejowej przed trollami, spamerami i hejterami notorycznie wywołującymi kłótnie i publikującymi kłamliwe komentarze, w związku z nasileniem się w ostatnim czasie takich działań w internecie pod artykułami o kolei na Dolnym Śląsku.

            Lista będzie na bieżąco aktualizowana i publikowana.

            Rozpowszechnianie dozwolone, a nawet wskazane.

            Komitet Obrony Dolnośląskich Linii Kolejowych Przed Mikolami (KODLKPM)

        • wsiocławiak wszawiak Reply

          Widzę że masz ws iocławski trollu jakąś traumę związaną z gwałtem w Lwówku, prawie mi cię żal id ioto. Śmi erdzi od ciebie gó wnem bo masz ciągle ryj otwarty. Poproś starego żeby po wyjęciu fi uta z twego ty łka mył go zanim ci zapakuje w ja pę. To rozwiąże problem.

          • wieprz ze Świniar

            Dzisiaj już nie wytrzymałem i tylnym kopytem strzeliłem w baniak trolla ws iocławskiego. Ludzie jakie dudnienie się nioslo. On tam nic nie ma pusto zero mózgu

            Pusto jak w murzyńskim bębenku

          • Duch Gór

            Dawno nie byłem w Wrocławiu ale jest po staremu. Dalej wali knyszą, wieśniakom wrocławskim wali z pod pach, nawet z pod butów wali skarpetkami. Pociągi autobusy tramwaje całe zasyfione. Kto te bydło spłodził?

          • Klocławianka

            Powiem wprost. Uważam, że pociągów KD do Wrocławia jest za dużo, szczególnie poza sezonem knyszowym. Wiele razy byłam we Wrocławiu i widziałam przyjeżdżające pociągi KD, z których wysiadało ok. 10 osób. Pisałam o tym na forum. O pustym Zgorzelcu pisali inni forumowicze.

            To jest marnotrawstwo pieniędzy podatników, bo wożenie powietrza to nic innego jak wyrzucanie pieniędzy w błoto. Być może te pociągi przydałyby się w inne regiony, gdzie połączeń jest dużo mniej lub nie ma ich wcale. Na przykład do Jeleniej Góry/Szklarskiej Poręby. Czy naprawdę do Wrocławia pociąg KD musi jeździć średnio co 2-3 godziny?

            Mnie jako mieszkankę Wrocławia zadowoliłyby dwa pociągi KD. Do Jeleniej Góry i Wałbrzycha, tak jak było jeszcze 70 lat temu. Więcej tutaj nie potrzeba. A wrocławskiemu mikolstwu ciągle mało, i mało. To jest bardzo irytujące! Zwłaszcza, że o wandalach z Wrocławia niszczących tory i pociągi w zasadzie nic nie mówicie. Te pociągi, waszym zdaniem, są potrzebne wrocławianom. Skoro tak to takich samych połączeń potrzebują lwówczanie! A co, oni gorsi, mniej mobilni?

          • wieśniak z fsiocłafia

            U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie „Gazecie Wrocławskiej”, ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

          • Jacek Kaźmierczak

            Linia kolejowa do Lwówka to super trasa z pięknymi widokami. Na góry, jezioro, dolinę, lasy… Super! U nas we Wrocławiu też jest mnóstwo malowniczych tras kolejowych z pięknymi widokami. Zresztą poczytajcie sami: gazetawroclawska.pl/wroclaw-widziany-z-okien-pociagu-obraz-nedzy-i-rozpaczy/ar/c15-15529897

        • wieśniak z fsiocłafia Reply

          Wiesz jak powstałeś ws iocławski śmieciu? Twój stary spuścił sie na buty i kopał twoją starą po pi ździe. Ty wysadzony w du pę strusi klopsie, dmuchany przez każdego chętnego pe nera. Jak byłeś mały to na gó wno mówiłeś papu. Jesteś spi erdolonym rodzynem z du py. Wiesz czemu twoja stara nie jeździ na rowerze? bo jej dzyndzel w łancuch wchodzi i budzi całe twoje ws iocławskie osiedle. Wyglądasz jak zd echła krowa która leży na słońcu 5 dni! Ty przerżnięty im becylu, piz gany w oko przez własnego starego. Wyglądasz jakbyś spi erdolił z wiadra podczas skrobanki ty sr akojebny kaczy wymiocie z mozambiku. Nie zapomnij sku rwysynie, że nie jesteś w kinie. Taplaj sie w kale je bany pe dale cofnięty w rozwoju dropsie wyr uchany przez syna grabarza. Je bie ci z ry ja jak psu z kija. Twoje du psko stanie sie moim trofeum myśliwskim. Masz maske gazową, czy taki wyraz twarzy? Masz zgrzybiałego fi uta ty ch ujogłowy łasuchu owczych gó wien. Zrobię ci z ry ja parking dla ciężarówek ty trędowaty brudny rzepie.

          • Magdalena Cywicka

            Jak ktoś chce poznać „trolla ws iocławskiego”, to tutaj można go obejrzeć na filmiku: youtu.be/vEzCB5DVMfY?list=PLqwfCPiGUN4WqcUScaTzJ8-eBOI_oLEId .

            To niejaki Michał Dadełło, instruktor ds. handlowych w Kolejach Dolnośląskich. A skąd wiadomo, że to on? Bo tak samo na Facebooku szkaluje Szymona Wrzesińskiego i pisze hejty na Lwówek. Już pod własnym imieniem i nazwiskiem. Oto jego przykładowy wpis: i.ibb.co/SKgV5vG/Micha-Dade-o-3.jpg

  2. ale wieś! Reply

    „Robią kupy na podłogę, kradną deski sedesowe. To przez nich toalety na dworcu zamknięto”. Gdzie ten zafajdany dworzec? Oczywiście w Klocławiu! Zapraszam do ciekawej lektury: gazetawroclawska.pl/robia-kupy-na-podloge-kradna-deski-sedesowe-to-przez-nich-toalety-na-dworcu-zamknieto/ar/c1-15597395

    Takie są skutki sprzedaży knysz na dworcach, które przed podróżą trzeba wys rać. xD

    • Adolf Warski Reply

      Ruch na Wrocławiu Głównym nie jest taki wcale wielki jak szermują zwłaszcza miłośnicy „kolejek”, zwłaszcza KD, na portalu „infokolej.pl”.
      Wczoraj przeprowadziłem zwiad taktyczny (przyjechałem w tym celu do Wrocka).
      I wygląda to następująco.
      Pociąg KD 13:35 do Krotoszyna wykazywał pewne zapełnienie ale nie więcej niż 5% (powiedzmy że to sukces w dzisiejszych czasach).
      PR 13:40 do Kędzierzyna pusty (wogóle ta relacja na Opole na wszystkich kursach wykazuje bardzo małe zapełnienie, co zwłaszcza mnie bardzo to dziwi).
      KD 13:43 do Lubania (Śląskiego – by nie mylić z Lublinem) zupełnie pusty, chyba że jakiś pacjent na gape schował się we WC…
      KD 13:47 do Trzebnicy Centralnej – j. w.
      KD 13:50 do Jelcza po orzechy laskowe – raptem paru pacjentów.
      Nie chciało mi się nawet podejść na słynny peron VI by sprawdzić rejs KD 15:36 do Bielawy Zach. gdyż uznałem że szkoda zelówek na ten odległy peron.
      PR 14:04 do Ścinawy – nawet nie zorientowałem się że wogóle jedzie, taki pusty.
      PR 14:04 do Kędzierzyna – znowu null.
      14:17 KD „Chełmiec” do Jeleniej Góry – i tu zaskoczenie. Zabrakło nawet miejsc stojących w 45WE, czyli sukces! (a jeszcze było wielu spóznialskich i pojazd odjechał trochę po czasie).
      IC „Piast” 14:19 do Gdyni – o dziwo w jednym wagonie II klasy nawet 10% pacjentów, w sumie ok. 12 podróżnych.
      PR 14:19 do Międzylesia – puściutki.
      KD 14:24 do Lubina – oczekiwało na podstawienie składu ok. 5 osób.
      KD 14:27 do Rawicza .10%.
      PR 14:37 do Kluczborka – pacjentów z lupą szukać, nie wiem jak zarobili na prąd do Nadodrza a co dalej ???
      KD 14:41 do Zgorzelca – nuuuda, odjechał z samą drużyną konduktorską na pokładzie.
      PR 14:44 do Jelcza – nuuuda.

      W tym momencie zrobiłem sobie dłuższą pauzę na kawkę by nie oglądać tego obrazu nędzy i rozpaczy.
      Dalej.
      KD 15:43 do Wałbrzycha Miasto – o dziwo na 31WE z Jelcza – prawie pełen oprócz jednego wolnego przedziału w tylnej części.
      I zamiast z peronu V to z nr II. A w tabeli przyjazdu figuruje jako przyjazd 15:10 z Jelcza nr 67859 na peron nr III a odjazd z peronu V jako nr 69281 więc z Jelcza przyjeżdża chyba jako pociąg – widmo.
      KD 15:59 do Trzebnicy Centralnej – centralnie pusto.
      PR 16:00 do Opola – po co to jedzie wogóle ???
      PR 16:14 do Łodzi aż Kaliskiej – j.w.

      Tak więc reasumując, zanim coś się beknie o potrzebie, zwłaszcza reaktywacji kolejek powiatowych wokół Wrocławia czy wręcz wąsko – torowych, pobiegajcie troche po peronach bo inaczej z Was beka.
      Wasz
      Dobry Wujek Adolf

Write A Comment


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

887732136

Zgłoś za pomocą formularza.