PKP Intercity uruchomiło to połączenie w 2017 roku. Cieszyło się ono dużym powodzeniem. IC Barnim prowadził wagony ze Świnoujścia do Wrocławia. W stolicy Dolnego Śląska część składu odłączano. Były to najczęściej dwa ostatnie wagony, które jechały do Jeleniej Góry. Reszta składu podążała w kierunku Katowic.

W 2019 roku jednak zlikwidowano połączenie. Rozpoczął się bowiem proces modernizacji linii kolejowej 271 (Wrocław – Poznań). Teraz dodatkowo zintensyfikowano prace modernizacyjne na trasie Poznań – Szczecin.

Pasażerowie upominają się o IC Barnim, który wręcz symbolicznie łączył Bałtyk z Karkonoszami. W sezonie turystycznym trasa była bowiem przedłużana do Szklarskiej Poręby. Pomorze Zachodnie i Wielkopolska to tradycyjne „zaplecze” turystyczne Karkonoszy. Jeszcze do niedawna głównie z tych regionów przyjeżdżali turyści. Teraz, dzięki modernizacji sieci dróg zmieniły się kierunki z których przybywają nasi goście. Grzechem byłoby jednak zaniechanie starań o turystę z Poznania czy Szczecina.

Wiceminister Andrzej Bittel poinformował jednak, że ewentualne przywrócenie połączenia będzie najwcześniej rozpatrywane po zakończeniu prac modernizacyjnych na całej trasie, co nie nastąpi przed grudniem 2022 rokiem. Na dodatek, zapowiedział, że „decyzja zostanie poprzedzona przeprowadzeniem analizy dotyczącej zasadności uruchomienia połączenia w przedmiotowej relacji oraz analizy zainteresowania potencjalnych pasażerów taką ofertą”.

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.