Policja jeleniogórska prowadzi postępowanie w sprawie oszustwa, którego ofiarą padła mieszkanka powiatu karkonoskiego. 5 lipca br. na numer telefonu komórkowego pokrzywdzonej zadzwonił mężczyzna, który podał się za pracownika jednego z banków i nakazał jej klęknięcie w link pojawiający się w aplikacji internetowej tego banku, gdyż jak twierdził ktoś chce ukraść pieniądze z jej rachunku bankowego. Jeszcze tego samego dnia otrzymała telefon od innego mężczyzny i kobiety, którzy potwierdzili wesję pierwszego mężczyzny i również nakazali kliknięcie link, co pokrzywdzona uczyniła. W ten sposób z jej konta zniknęło 2700 zł.

Pamiętaj! Gdy klikniesz w nieznany link na twoim urządzeniu może dojść do zainstalowania złośliwego oprogramowania, a gdy wykonasz polecenie z jego treści, sprawcy tego przestępstwa prawdopodobnie przejmą twoje poufne dane i możesz utracić środki finansowe z konta.

Dlatego nigdy nie przekazuj i nie wpisuj takich danych na stronie otrzymanej w linku przez e-mail, komunikator lub właśnie SMS.

Oszuści rozsyłają bowiem wiadomości tekstowe, o konieczności dokonania często symbolicznej dopłaty np. do oczekiwanej przesyłki. W treści takiej wiadomości zamieszczają link, pod którym można rzekomo poznać szczegóły, a w rzeczywistości przekierowujący na podstawioną stronę banku.

Ostatecznie pokrzywdzonym osobom, znikają środki dostępne na prywatnych kontach bankowych.

Grafika Pixebay

Napisz komentarz


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

Zgłoś za pomocą formularza.