Znamy wyniki pilotażowego Programu Inwestycji Strategicznych – Rządowego Funduszu Polski Ład. Premier Mateusz Morawiecki poinformował, że Dolny Śląsk otrzyma blisko 1,7 mld zł.

Środki z rządowego dofinansowania zostaną przeznaczone na realizację potrzebnych mieszkańcom całego regionu inwestycji. To między innymi projekty infrastrukturalne: drogowe i kolejowe, edukacyjne, sportowe, turystyczne i związane z ekologią.

– „Dolnośląski Ład” jako komponent „Polskiego Ładu” ma na celu utrzymanie dynamicznego tempa rozwoju naszego regionu. Jesteśmy liderem wzrostu gospodarczego nie tylko w Polsce, ale także w Unii Europejskiej. Nasze działania są skupione na systematycznej poprawie jakości życia Dolnoślązaków – mówi Cezary Przybylski, Marszałek Województwa Dolnośląskiego.

W ramach „Dolnośląskiego Ładu” województwo otrzyma niemal 51 mln złotych dofinansowania na zgłoszone projekty inwestycyjne. Jednym z takich projektów jest rewitalizacja linii kolejowej nr 308 na odcinku Jelenia Góra – Mysłakowice.

– Linia kolejowa nr 308 ma bardzo duże znaczenie dla rozwoju regionalnego, ze względu chociażby na rozwój turystyki w regionie – mówi Tymoteusz Myrda, Członek Zarządu Województwa Dolnośląskiego. – Solidna infrastruktura to warunek dynamicznego rozwoju gospodarczego, gwarantującego dobrobyt mieszkańców Dolnego Śląska. Dlatego tego typu inwestycje są dla nas tak ważne – dodaje.

Projekt rewitalizacji linii kolejowej nr 308 na odcinku Jelenia Góra – Mysłakowice  zostanie dofinansowany kwotą ponad 21,2 mln zł. Jest to 10-kilometrowy odcinek, na którego rewitalizację czeka wielu Dolnoślązaków, gdyż jest on kluczowy dla rozwoju turystyki na Dolnym Śląsku. Planowo działania zmierzające do przywrócenia go do systemu komunikacyjnego mają rozpocząć się w przyszłym roku.

To strategiczny dla regionu Karkonoszy trakt kolejowy. Rewitalizacja linii nr 308 na odcinku Jelenia Góra – Mysłakowice z pewnością wpłynie na poprawę komfortu mieszkańców i turystów, gdyż jest to w praktyce I etap odbudowy linii kolejowej do Karpacza – zaznacza Grzegorz Macko, Wicemarszałek Województwa Dolnośląskiego.

15 komentarzy

  1. Teraz każda inwestycja to będzie „ŁAD”. Mieliśmy już nowy ład, potem polski a teraz dolnośląski. Zaraz Orman ogłosi mysłakowicki ład !

    • hołota z wsiocławia Reply

      Tylko nie uruch amiajcie bezpośrednich pociągów z Wrocławia, bo przyjadą tamtejsze wsiury zza Buga i zas yfią i zas rają całe góry. Właśnie mamy taki przykład na Dolnym Śląsku. Koleje Dolnośląskie uruchomiły ostatnio program „Lato z KD”, w ramach którego można pojechać za darmo autobusem nad Stawy Milickie. Efekt? Wrocławska biedota (której jak wiadomo nie stać na normalne bilety) masowo ruszyła na wakacje i co mamy? Zatrutą rzekę Barycz i katastrofę ekologiczną w całej Dolinie Baryczy w której w śmie rdzącej wodzie ryby pływają do góry brzuchami: wroclaw.wp.pl/dolina-baryczy-zatruta-rzeka-w-smierdzacej-wodzie-ryby-plywaja-brzuchami-do-gory-6529160366299840a . Ostatnie doniesienia mówią, że przyczyną tej olbrzymiej katastrofy są bakterie ka łowe. Jak widać, wsiury zza Buga do tej pory nie wiedzą, że istnieje coś takiego jak toaleta i sr ają prosto do rzeki (albo myją w niej swoje brudne ty łki). Na efekty nie trzeba było długo czekać.

  2. superskład Reply

    Linia zostanie zrewitalizowana, ale nie będzie taboru, który ją obsłuży XD

    • wieprz ze Świniar Reply

      Koniec końców – oczywiście w Warszawie kończą kolejną estakadę, gdzie indziej też się sporo dzieje, a we Wrocławiu cieszymy się z tego że po latach nie będzie błota na Świniarach…

  3. wieśniak z Wsiocławia Reply

    U nas we Wrocławiu też nastąpiły duże zmiany w komunikacji miejskiej. W związku z licznymi głosami mieszkańców na wrocławskich portalach (głównie „Gazecie Wrocławskiej”, ale nie tylko), że pociągi we Wrocławiu są niepotrzebne, prezydent miasta Jacek Sutryk rozpoczął likwidację kolei miejskiej we Wrocławiu. Na początku zlikwidowano możliwość przejazdu pociągami na Urbancard ale to dopiero początek. To wspaniałe mieć takiego prezydenta, który wsłuch uje się w głosy mieszkańców i zgodnie z nimi działa. Super sprawa, i tak nikogo we Wrocławiu nie stać na bilety kolejowe a teraz będzie więcej taboru na linie regionalne (głównie w okolicach Jeleniej Góry, gdzie mieszkańcy bardzo chętnie jeżdżą pociągami i jest też mnóstwo turystów). A wrocławianie sobie poradzą, Zdzichu z Sołtysowic już pucuje konia i dryndę, a na Świniarach właśnie budują nowoczesne centrum przesiadkowe, na którym mieszkańcy będą się przesiadać z wieprza na krowę i nazad.

  4. wsiocławiak wszawiak Reply

    Linia kolejowa do Lwówka to super trasa z pięknymi widokami. Na góry, jezioro, dolinę, lasy… Super! U nas we Wrocławiu też jest mnóstwo malowniczych tras kolejowych z pięknymi widokami. Zresztą poczytajcie sami: gazetawroclawska.pl/wroclaw-widziany-z-okien-pociagu-obraz-nedzy-i-rozpaczy/ar/c15-15529897

  5. mieszkanka Reply

    Panie Cezary Przybylski co wy tam w tym urzędzie za szopki tworzycie.? Wszyscy widzą jaka tragedie tworzycie. Owszem parkingi są w Jakuszycach potrzebne ale nawet modernizacja drogi nic nie zmieni, korki jak będą tak będą. Tam musi być alternatywa, którą tworzy kolej, tylko co z tego jak chory człowiek pozamykał wszystkie przejazdy kolejowe do Jakuszyc. Niestety, żeby się dostać z głównej krajowej na trasy narciarskie i do tego nowo budowanego budynku Dolnośląskie Centrum Sportu, wszyscy nielegalnie przez zamknięte szlabany przekraczają przejazdy kolejowe, bo jakiś chory człowiek chce komuś zrobić na złość. Jakiś urzędnik kolejowy tworzy patologię, ten chory człowiek podniósł o 300 procent ceny biletów z Jeleniej do Jakuszyc, gdzie cena biletu jest podobna jak za przejazd do Wrocławia, dzięki temu narciarze, rowerzyści omijają szerokim łukiem kolej bo koleją na tym odcinku pociągiem się nie opłaca jechać i wybierają auto, bo taniej. Zamiast wydawać kolejne miliony, wyrzućcie tych nieudaczników urzędników kolejowych i inwestujcie na tej trasie w tą kolej. Dzięki Czechom ta linia jeszcze funkcjonuje jak być powinna, pociągi na tej trasie jeżdżą co godzinę. Mam nadzieje ze koleje dolnośląskie im tego nie zabiorą bo rozwalą tą linię kolejową na amen, tak jak zrobili z linią do Lwówka Śląskiego oni prawie NIC nie potrafią, jedynie kasę brać.

  6. Jestem ciekaw kiedy władze województwa Dolnośląskiego zrozumieją, że Dolnośląskie to nie tylko Wrocław, Legnica i okolice Wrocławia a Lwówek Śląski,Karpacz, Kowary, Wojcieszowskie,Bolków i należałoby też pomyśleć nad rewitalizacją lini kolejowej do tych miejscowości. A linia Jelenia Góra Zgorzelec woła o pomstę do nieba. Pociąg tę 77 km trasę potrzebuje ponad dwóch godzin to wstyd panie Marszałku. Tym bardziej,że remont tej linii miał być w 2021 roku, ale pieniążki zostały zabrane na nikomu niepotrzebną linię do Sobótki. Linia ta była remontowana 46 lat temu myślę panie Marszałku, że nadszedł czas na remont.

  7. Marek Robert Hejduk Reply

    Niech wyremontują linie do Karpacza, Kowar, Lwówka. To są linie turystyczne na których można liczyć na duży ruch. Po co pociągi w wygwizdowach typu Sobótka czy Świeradów gdzie psy d… szczekają? Wydają publiczną kasę ale niech przy tym jeszcze myślą!

  8. Mikol Wrocław Reply

    Kolej do Sobótki to kolejne miliony wrzucone w błoto, w mojej ocenie nietrafiony i kosztowny pomysł garstki osób. A może by tak wykorzystać skąd inąd piękną widokowo trasę na drogę rowerową i trasę biegową, na którą jest zapotrzebowanie. Sens mają, owszem, pociągi do Lwówka przez słynny most i do Karpacza, tam zawsze można liczyć na turystów a i mieszkańcy też pewnie skorzystają. Taki linie należy reaktywować. Pozdrawiam i życzę logiki w myśleniu i planowaniu iwestycji. Zapytajcie Państwo mieszkańców o potrzeby i oczekiwania, zamiast uszczęśliwiać na na siłę.

  9. troll lwówecki Reply

    A co ze ścieżką rowerową w śladzie dawnej LK 283?

    • troll wsiocławski Reply

      Widzę że masz wsiocławski trollu jakąś traumę związaną z gwałtem w Lwówku, prawie mi cię żal id ioto. Śmi erdzi od ciebie gó wnem bo masz ciągle ryj otwarty. Poproś starego żeby po wyjęciu fi uta z twego ty łka mył go zanim ci zapakuje w ja pę. To rozwiąże problem.

  10. troll wsiocławski Reply

    A ja się pytam, jaki jest target pasażerski na linie kolejowa Wrocław-sobótka przez wojszyce oltaszyn buforowa ??? To nie będzie żadna alternatywa dla autobusu wjezdzajacego karkonowska. Ten pociąg zanim dojedzie z partynic na główny minie z 20 min. Czy mamy jakieś zakłady atrakcyjne miejsca pracy na tej trasie ??? Czy ten pociąg ma zebrać ludzi do pracy do Wrocławia obwożąc ich przez pół miasta ??? Grota już stoi zwycięska to bubel za który ktoś powinien siedzieć buforowa z dwoma pasami do skrętu na brochow z buspasem ( ta ulica jest dojazdem do Wrocław wschodni a4 i wow) czy wy wstydu nie macie ??? Jeszcze tu pusty pociag wstawiacie ???

  11. soutys Smrobudki Reply

    Sens ma tylko reaktywacja linii do Lwówka, Karpacza i Kowar. Po jakichś Sobótkach, Jedlinach, Zagórzach i innych uStroniach nikt nie będzie jeździł pociągiem. Te linie zaorać a szyny sprzedać na złom. Nie chcemy najazdu wieśniaków z Ws iocławia!

  12. Viper Wiprowski Reply

    Niech wyremontują linie do Karpacza, Kowar, Lwówka. To są linie turystyczne na których można liczyć na duży ruch. Po co pociągi w wygwizdowach typu Sobótka czy Świeradów gdzie psy d… szczekają? Wydają publiczną kasę ale niech przy tym jeszcze myślą!

Write A Comment


Masz ciekawą sprawę? Czekam na info!

Portal

887732136

Zgłoś za pomocą formularza.